Dokumenty
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 15, wrzesień 2020 22:21
KARTA ZGŁOSZENIA DZIECKA - ŚWIETLICA
KARTA ZGŁOSZENIA DZIECKA - OBIADY
WZÓR - SAMODZIELNE WYJŚCIE ZE ŚWIETLICY
Deklaracja dostępności
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 24, wrzesień 2020 14:51
Deklaracja dostępności strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Baranowskiego w Sławkowie ul. Browarna 55, 41-260 Sławków
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Baranowskiego w Sławkowie ul. Browarna 55, 41-260 Sławków zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Baranowskiego w Sławkowie ul. Browarna 55, 41-260 Sławków.
- Data publikacji strony internetowej: 2013-01-07
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2013-01-07
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań
Wyłączenia
- Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-03-17
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-03-23
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Konrad Lorek.
- E-mail: admin@sp.slawkow.pl
- Telefon: 32 293 10 39
Opis procedury wnioskowo-skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Skargi i odwołania
W przypadku gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie do podmiotu publicznego na adres:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków
lub za pomocą e-mail: sekretariat@sp.slawkow.pl
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Browarnej, prowadzą do niego schody.
Do wejścia można przejść z parkingu, nie ma tutaj ograniczeń w postaci schodów.
Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
Ponadto od strony parkingu znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni, które w razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne oraz wejście boczne od ulicy Młyńskiej i wyjście przy sali gimnastycznej na boiska szkolne, które mogą być użyte jako wyjścia ewakuacyjne.
Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
W budynku na każdym poziomie (szatnie - poziom "-1", parter i piętro) znajduje się korytarz.
Klatka schodowa prowadzi od wejścia głównego (parter) na piętro oraz poziom "-1" .
Budynek nie posiada wind.
W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych.
Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
ZASADY KORZYSTANIA Z BIBLIOTEKI I CZYTELNI SZKOLNEJ PODCZAS PANDEMII COVID ? 19
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, wrzesień 2020 10:33
W dobie pandemii covid ? 19 zasady korzystania z wypożyczalni i czytelni musiały ulec radykalnej zmianie. Szczegółowa procedura bezpiecznego korzystania z biblioteki znajduje się w zakładce ?Procedury COVID ? 19; poniżej przedstawiam jej skróconą wersję:
- do pomieszczenia biblioteki mogą wejść tylko uczniowie i pracownicy szkoły;
- w wypożyczalni mogą przebywać jednocześnie 2 osoby. Jedna - oddająca/wypożyczająca książki stoi przy ladzie bibliotecznej; druga - oczekująca na oddanie/wypożyczenie książki stoi obok drzwi. W przypadku większej liczby osób chcących wypożyczyć/zwrócić książki, powinny one oczekiwać na korytarzu w bezpiecznej odległości 1,5 ? 2m;
- zbiory biblioteczne podaje bibliotekarz po wskazaniu ich przez ucznia;
- wszystkie książki zwrócone przez czytelników są oznakowane datą zwrotu, odłożone w odrębne miejsce oraz poddane 2-dniowej kwarantannie (zgodnie z wytycznymi MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r.);
- w czytelni może przebywać jednocześnie 5 osób w wyznaczonych strefach ( na szczęście ulubione przez Was pufy ? dozwolone!!!);
- uczniowie w czytelni odrabiają prace domowe lub czytają przyniesione ze sobą książki.
Dla ułatwienia organizacji pracy czytelni uruchomiony został sygnalizator biblioteczny.
Na drzwiach wejściowych do biblioteki w koszulce foliowej jest umieszczona kartka w odpowiednim kolorze:
kolor zielony ? są wole miejsca w czytelni ( można wejść);
kolor czerwony ? brak wolnych miejsc w czytelni ( nie wchodzimy)
W zaistniałych okolicznościach działalność biblioteki szkolnej częściowo musiała przenieść się do Sieci. Stąd też przygotowałam dla Was między innymi cykl ?Lektura - fajna rzecz!? (dostępny w zakładce pod tym samym tytułem), w którym będę zamieszczać linki do audiobooków, quizów i różnego rodzaju ciekawostek dotyczących lektur, z którymi będziecie musieli się zmierzyć w poszczególnych klasach. Mam nadzieję, że to umili Wam czas z lekturą i pozwoli ją polubić ( jeszcze bardziej, oczywiście!).
Zapraszam Was również do czynnego udziału we wszystkich konkursach i akcjach czytelniczych, jakie będą organizowane w bieżącym roku szkolnym przez bibliotekę. Wciąż przed Wami wiele zadań do wykonania w rozpoczętym w czerwcu Ogólnopolskim Konkursie ?Zaczytana Szkoła XXV edycja?, w którym walczymy do 15 grudnia o zdobycie certyfikatu dla naszej szkoły ( pierwsze wyzwanie ? zaprojektowanie ?żywej okładki? ulubionej książki wyszło Wam wspaniale!) oraz pełen akcji ?Miesiąc Biblioteki Szkolnej? (w październiku).
Aktywna jestem także na Librusie, zatem wszelkie pytania o dostępność konkretnych książek bądź ich zamówienie można przesyłać również drogą elektroniczną.
Jolanta Kubicka - bibliotekarz