Misja i wizja Szkoły
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:30
?Nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy.?
Misja szkoły:
?Wysokiej jakości opieka dydaktyczna i wychowawcza sprzyja osiągnięciu przez uczniów pełnych możliwości rozwojowych, przygotowuje do samodzielności i integruje ze środowiskiem lokalnym.?
Wizja szkoły:
- stwarzamy uczniom optymalne warunki do harmonijnego rozwoju, do zdobywania wiedzy i umiejętności,
- mamy wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, która ciągle doskonali się i dokształca,
- stwarzamy bezpieczne warunki pobytu w szkole,
- kultywujemy polską tradycję, korzystamy z dziedzictwa kulturowego miasta i regionu,
- organizujemy wszechstronną pomoc potrzebującym uczniom, obejmujemy działaniami profilaktycznymi wszystkich uczniów,
- jesteśmy otwarci na zmiany,
- wspieramy rodziców w procesie wychowawczym,
- angażujemy rodziców w życie szkoły,
- oferujemy szeroki zakres zajęć pozalekcyjnych i rekreacyjnych,
- promujemy działalność szkoły i jej osiągnięcia w środowisku lokalnym i w regionie,
- aktywnie współuczestniczymy w życiu naszego miasta i regionu,
- korzystamy z urządzeń poligraficznych, komputera, Internetu, sprzętu RTV,
- unowocześniamy i uzupełniamy bazę i wyposażenie szkoły.
Cele ogólne pracy szkoły:
- Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego, co powoduje, że szkoła stanie się dla ucznia ciekawsza, że ją polubi i chętnie będzie do niej przychodził.
- Ciągłe podnoszenie jakości pracy nauczycieli i szkoły, poziomu nauczania, co przyczyni się do pełniejszego i wszechstronnego rozwoju ucznia, rozbudzenia jego ciekawości, wyobraźni i aktywności.
- Wyposażenie uczniów w umiejętności wykraczające poza ramowy plan nauczania, szczególnie w zakresie nauczania języków obcych.
- Upowszechnienie wiedzy i umiejętności informatycznych tak, aby stały się one dla ucznia narzędziem a nie celem kształcenia, aby w przyszłości umiał się odnaleźć i swobodnie poruszać w ciągle zmieniającym się świecie.
- Wspomaganie procesu dydaktycznego poprzez wykorzystanie komputera jako pomocy dydaktycznej w czasie poszczególnych zajęć dydaktycznych.
- Poznawanie i rozbudzanie zainteresowań uczniów, stwarzanie możliwości rozwoju, poszerzania wiedzy i umiejętności oraz samorealizacji.
- Zagospodarowanie uczniom wolnego czasu zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami.
- Integrowanie nauczanych treści i umiejętności w celu pełniejszego zrozumienia świata, ludzi i siebie.
- Kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi fizycznemu ucznia, propagowanie higienicznego trybu życia.
- Rozpoznawanie i udzielanie wszelkiej pomocy potrzebującym uczniom i ich rodzinom.
- Rozbudzanie miłości do swojej ?małej ojczyzny?.
- Stworzenie warunków sprzyjających szeroko rozumianej aktywności rodziców w życiu szkoły.
- Promowanie szkoły, pozyskiwanie sojuszników, współdziałanie z mediami oraz środowiskiem lokalnym.
- Zapewnienie bezpiecznej i nowoczesnej bazy dla pełnej realizacji celów i zadań szkoły.
Świetlica
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:40
"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"
Janusz Korczak
Kierownik świetlicy:
mgr Tomasz Ślęzak
Wychowawcy świetlicy:
mgr Marek Dynerowicz
mgr inż. Ewa Hofler
Świetlica szkolna przy Szkole Podstawowej w Sławkowie jest otwarta dla uczniów od godz. 7.00-16.30.
Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć lekcyjnych.
Głównym celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom opieki w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych i rozwijanie ich zainteresowań. Zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć uczniom przebywającym w świetlicy proponujemy udział w różnorodnych formach zajęć świetlicowych. Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej zakresach, a mianowicie:
> opieki nad uczniami,
> działalności wychowawczej,
> pracy dydaktycznej.
Świetlica szkolna obejmuje opieką głównie uczniów klas młodszych. Działalność opiekuńczo - wychowawcza prowadzona jest w jednej grupie dopołudniowej i w dwóch grupach popołudniowych. W świetlicy prowadzone są zajęcia z zakresu wychowania umysłowego, zdrowotnego, muzycznego oraz działalności plastyczno - konstrukcyjnej. Poprzez różne środki realizowane są następujące cele i zadania wychowawcze:
Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie oraz poprawnego zachowania i wzajemnej życzliwości:
- Wyrabianie kultury życia codziennego. Wdrażanie do używania form grzecznościowych, eliminowanie wulgaryzmów.
- Rozwijanie samopomocy koleżeńskiej.
- Wdrażanie do utrzymania higieny osobistej, zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd własnej osoby, poprzez pogadanki, filmy, czytanie literatury i spotkania z pielęgniarką szkolną.
- Wyrabianie trwałych nawyków zmiany obuwia, mycia rąk przed posiłkami, sprzątania po sobie.
- Wykonywanie prac użyteczno ? porządkowych w świetlicy, dbanie o jej estetykę. Wdrażanie do poszanowania mienia społecznego.
- Kształtowanie zdrowego trybu życia i postawy asertywnej wobec zagrożeń dla zdrowia poprzez realizację programów profilaktycznych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych poglądów, słuchania innych, samooceny, argumentowania zachowań.
Troska o zdrowie fizyczne i psychiczne uczniów:
- Zapewnienie odpowiedniego i racjonalnego dożywiania dzieci (przystąpienie do akcji ?szklanka mleka? oraz ?warzywa i owoce w szkole dla dzieci klas I-III?).
- Przeprowadzenie cyklu zajęć na temat zdrowego odżywiania.
- Zapobieganie agresji i przemocy ? wnikliwa obserwacja dzieci i reagowanie doraźne w sytuacjach konfliktowych.
- Realizacja programów profilaktycznych: ?Cukierki?, ?Mały książę?, ?Jak żyć z ludźmi??
- Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw i gier ? wypoczynek czynny.
- Organizowanie wycieczek i spacerów, zabawy na boisku szkolnym i w parku, regularne wietrzenie pomieszczenia świetlicy.
- Kształtowanie prawidłowej postawy dzieci podczas siedzenia przy stolikach.
- Wyrabianie świadomej dyscypliny i współdziałania w grupie rówieśniczej (turnieje, zawody, gry zespołowe).
- Kształtowanie pozytywnego myślenia, wiary we własne możliwości.
- Racjonalne dozowanie czasu wysiłku umysłowego i fizycznego dzieci podczas zajęć w świetlicy, relaksacja przy muzyce, zabawy wyciszające.
- Rozładowanie napięć poprzez ekspresję ruchową i taniec. Budowanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości (zabawy ruchowe, prezentacja dokonań na forum świetlicy i szkoły).
Rozwijanie zainteresowań, aktywności artystycznej oraz umiejętności w zakresie właściwego i poprawnego wysławiania się:
- Zajęcia rozwijające poczucie rytmu; słuchanie muzyki, nauka piosenek i niektórych tańców, konkursy piosenek, wyrażanie muzyki ruchem.
- Inscenizacje wierszy, zabawy w pantomimę.
- Zorganizowanie i prowadzenie kącika czytelniczego.
- Godziny z ciekawą książką ?? Świat baśni i fantazji?.
- Gry i zabawy dydaktyczne.
- Zajęcia plastyczno ? techniczne, poznawanie różnych technik; zabawy typu: dorysuj, domaluj...
- Ekspozycje prac plastycznych dzieci; udział w konkursach plastycznych w świetlicy i na zewnątrz szkoły.
- Korelacja zajęć plastycznych i muzycznych ? malowanie do muzyki.
- Dekorowanie świetlicy zgodnie z porami roku, uroczystościami itp.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Organizowanie imprez okolicznościowych:
* Andrzejki
* Spotkanie wigilijne
* Bal karnawałowy
* Dzień Matki
* Dzień Dziecka.
Stworzenie wychowankom warunków do osiągania powodzenia szkolnego:
- Pomoc uczniom w odrabianiu prac domowych.
- Konkursy matematyczne i krzyżówki ortograficzne.
- Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
- Doskonalenie techniki czytania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów klas młodszych.
- Ćwiczenia kształtnego pisania u uczniów klas młodszych.
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych (wzajemna pomoc w nauce, pomoc materialna).
- Prowadzenie z uczniami mającymi trudności w nauce i wymawianiu głosek zaleconych ćwiczeń korekcyjno- kompensacyjnych i logopedycznych.
- Praca z uczniami uzdolnionymi plastycznie (wg oddzielnego planu ?Świat pełen barw?).
? Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej i ojczyzny. Wpajanie szacunku dla tradycji i historii, symboli narodowych oraz postawy tolerancji wobec innych narodów. Budzenie zainteresowań polską tradycją i kulturą. Kształtowanie postaw świadomego i krytycznego odbioru prasy, radia i telewizji. Poszanowanie godności praw dziecka wynikających z Konwencji Praw Dziecka. Tolerancja wobec różnych kolorów skóry i przekonań religijnych:
- Przypomnienie dzieciom o rocznicach i świętach państwowych (przeglądanie prasy, osobiste uczestnictwo, pogadanki itp.)
- Zapoznanie z historią Sławkowa, zwiedzanie zabytków miasta.
- Poznawanie cech charakterystycznych wybranych miast w Polsce.
- Zapoznanie dzieci z życiem, kulturą, zwyczajami, tradycjami i wierzeniami ludzi na innych kontynentach.
Współpraca z rodzicami, wychowawcami i instytucjami:
- Utrzymywanie stałego kontaktu z wychowawcami i pedagogiem szkolnym.
- Informowanie rodziców na bieżąco o osiągnięciach i niepowodzeniach dziecka.
- Wykonywanie upominków dla rodziców i dziadków z okazji ich święta.
- Uczestniczenie rodziców, wychowawców w uroczystościach organizowanych przez zespoły świetlicowe.
- Prezentacja osiągnięć dzieci.
Biblioteka
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:52
„Biblioteka to miejsce przyjazne dla człowieka”
mgr Jolanta Kubicka
mgr Elżbieta Tomczyk
Biblioteka szkolna czynna jest codziennie w godzinach 7.30 -16.00. Uczniowie mogą korzystać z wypożyczalni i czytelni. Wypożyczalnia oferuje im szeroki wybór lektur szkolnych i książek zarówno beletrystycznych jak i popularnonaukowych dla dzieci i młodzieży. W czytelni szkolnej uczniowie mogą poszerzać swoja wiedzę, korzystając z bogatego księgozbioru podręcznego. Bibliotekarze służą im fachową pomocą w doborze odpowiednich książek . Czytelnia to również miejsce, w którym dzieci, w ciszy i spokoju, mogą mile spędzać czas wolny od zajęć dydaktycznych, czytając czasopisma, przeglądając nowości wydawnicze ( eksponowane systematycznie na odpowiednim regale ), pracując w „Kąciku Małego Żaczka” (klasy I-III), rozwiązując różnego rodzaju łamigłówki edukacyjne (klasy IV-VI).
Uczniowie mogą uzyskać pomoc w „Kąciku Pomocy Koleżeńskiej, korzystając z wiedzy kolegów, natomiast w „Kąciku Samokształceniowym” wykorzystując księgozbiór podręczny.
W ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych bibliotekarze przygotowali szereg imprez czytelniczych : „Kot w worku”- zgaduj-zgadula na temat znajomości popularnych książek i lektur dla dzieci i młodzieży (dla uczniów kl. II-VI); „Dzień bohatera książkowego”; „Plastusiowo „ - konkurs plastyczny dla uczniów kl.I ; „ Opowiadanie pod choinkę”- konkurs literacki dla uczniów kl. IV-V. Ponadto kontynuowane są akcje promujące czytelnictwo: „ Wędrujący kufer z książkami-poduszkowcami”, „ Czytadłowo”, „Sławkowianie czytają dzieciom” .
Nową formą pracy propagującą czytelnictwo wśród uczniów będzie w tym roku „Przerwa z książką” polegająca na wspólnym czytaniu fragmentów książek w czytelni szkolnej . Prezentowane tu zostaną nowości książkowe, w szczególności książki zakupione w ramach programu ministerialnego – Priorytet 1 i Priorytet 3 .
Bibliotekarze prowadzą zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Pani Jolanta Kubicka – zajęcia czytelnicze „ W Świecie Książki” dla uczniów kl. IV i zajęcia biblioteczne dla uczniów kl. V-VI. Pani Elżbieta Tomczyk prowadzi zajęcia usprawniające w zakresie techniki czytania dla uczniów kl. I-III
Pedagog
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:55
ZAKRES PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SŁAWKOWIE
mgr Katarzyna Kurowska
- planuje, realizuje działania wychowawcze szkoły,
- przeprowadza programy profilaktyczne dotyczące bezpiecznego spędzania czasu wolnego, zdrowego stylu życia oraz uzależnień,
- koordynuje udział szkoły w kampaniach edukacyjno-profilaktycznych,
- współpracuje z wychowawcami, udziela niezbędnej pomocy,
- pomaga i interweniuje w nagłych przypadkach,
- diagnozuje potrzeby uczniów,
- prowadzi zajęcia wychowawcze w klasach,
- organizuje zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz zajęcia indywidualne,
- rozmawia, wspiera, doradza,
- pomaga w sprawach socjalnych,
- współpracuje z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę: PPP, MOPS, Policja, kuratorzy sądowi, świetlica środowiskowa.
Grono Pedagogiczne
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 09:09
Nauczyciele nauczania zintegrowanego:
mgr Grażyna Bąk
mgr Beata Jakubowska
mgr Katarzyna Kańczuga
mgr Marzenna Ślęzak
mgr Iwona Twardak
mgr Justyna Szlęzak
Nauczyciele j. polskiego:
mgr Joanna Domańska
mgr Anna Zając
mgr Jolanta Kubicka
Nauczyciele j. angielskiego:
mgr Elżbieta Nawrot-Pacha
lic. Agnieszka Tomaszewska
mgr Patrycja Grewenda
Nauczyciele j. niemieckiego:
mgr Iwona Sypień
Nauczyciele matematyki:
mgr Agata Sobczyk
mgr Marta Przybyła
mgr Klaudia Jarosz
Nauczyciele informatyki i techniki:
mgr Bożena Szymska
Nauczyciele przyrody i geografii:
mgr Ewa Palian
Nauczyciele biologii i fizyki:
mgr Sylwia Kopciara
Nauczyciele chemii:
mgr Ilona Lorek-Kwec
Nauczyciele historii i WOS:
mgr Ewelina Szumełda-Zub
dr Tomasz Fortoński
Nauczyciele plastyki, muzyki i EDB:
mgr Martyna Pijaj
Nauczyciele wychowania fizycznego:
mgr Adrian Kot
mgr Barbara Krzewicka
mgr Marek Dynerowicz
mgr Tomasz Ślęzak
Nauczyciele religii:
mgr Agnieszka Jakubowska
ks. mgr Grzegorz Kopyś
Nauczyciele etyki:
dr Jolanta Wadas
Nauczyciele świetlicy:
mgr Tomasz Ślęzak
mgr Marek Dynerowicz
mgr inż. Ewa Hofler
Nauczyciel bibliotekarz:
mgr Jolanta Kubicka
Pedagog:
mgr Katarzyna Kurowska
Psycholog:
mgr Beata Raczyńska
Nauczyciele wspomagający:
mgr Anna Hynek
mgr Małgorzata Czarnecka
mgr Eliza Bieniek
mgr Anna Łaskawiec
mgr Klaudia Starczynowska
Logopeda:
mgr Dorota Kalembka
Nauczyciel rehabilitant ruchowy:
mgr Karolina Grzebinoga