Historia Szkoły Podstawowej
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:27
Od początku 20 wieku nauka w naszym mieście odbywała się w kilku budynkach. Były to:
- budynek przy ul. Kościelnej 11,
- budynek na rogu ulic Mały Rynek i Kościelna,
- budynek przy ul. Piłsudskiego (obecnie Wał) u Państwa Pawełczyków,
- budynek Pana Franciszka Ziętka przy ul. Legionów Polskich,
- budynek Państwa Niepielskich, obecnie własność Gminnej Spółdzielni przy ul. Rynek,
- budynek Remizy Strażackiej przy ul. Rynek.
Przy wzrastającej liczbie uczniów i niedogodnych warunkach nauczania, społeczeństwo miasta Sławkowa oraz Grono Pedagogiczne podjęło pierwszy zamysł budowy Szkoły Publicznej przy ul. Legionów Polskich na Placu Błogosławionego Świętosława już od 1905 r. Jednakże ze względu na różne wydarzenia dziejowe między innymi strajk sławkowski i I wojnę światową zrezygnowano z tego projektu.
Dopiero po II wojnie światowej w 1948 r. na jednym z zebrań Zarządu Gminy, mgr Wincenty Kuc ponowił propozycję budowy nowej szkoły. Powołano Komitet Budowy Szkoły w składzie: Edward Żak - wójt, Stanisław Kopczyński - kierownik szkoły, Eugeniusz Fałda - nauczyciel, Władysław Czarnota i mgr Wincenty Kuc. W ciągu 10 - u lat zgromadzono fundusze i składki na budowę szkoły, zakupiono plac przy ulicy Browarnej, opracowano i zatwierdzono projekt, a w grudniu 1952 r. rozpoczęto symboliczne kopanie fundamentów pod budowę szkoły. W sierpniu rozpoczęto prace przy budowie nowej szkoły.
29 sierpnia 1958 r. Olkusko - Chrzanowskie Przedsiębiorstwo Budownictwa Terenowego w Chrzanowie przekazało Prezydium Miejskiej Rady Narodowej budynek nowej szkoły do użytku. Początek roku szkolnego - 2 września 1958 r. był chłodny i wietrzny. Młodziez szkolna, Grono Pedagogiczne, zaproszeni goście i bardzo licznie przybyli rodzice zebrali się o godzinie ósmej na dziedzińcu szkolnym przy ul. Kościelnej. Żegnano tu starą szkołę. Okolicznościowe przemówienie wygłosił zastępca Kierownika Szkoły Pan Benedykt Cembrzyński. Po przemówieniu nastapił przemarsz do nowej szkoły przy dźwiękach orkiestry długą barwną kolumną. Nową szkołę powitał Kierownik Pan Marian Steliga, a dzieci przedstawiły bogaty program artystyczny. Oficjalnego przekazania budynku dokonał Przewodniczący Miejskiej Rady Narodowej Pan Stanisław Wiltos wręczajac klucze do budynku Kierownikowi Szkoły oraz dokonując przecięcia biało - czerwonej wstęgi w drzwiach budynku.
W nowym budynku szkoły rozpoczęło naukę 690 uczniów w 19 oddziałach, a Grono Pedagogiczne stanowili: Stefania Jagło, Genowefa Cembrzyńska, Michalina Michniewska, Zofia Frankowicz, Stanisława Jasica, Maria Pabian, Adam Pabian, Wincentyna Markowska, Janina Steliga, Teresa Lesiak, Helena Gajda, Danuta Godzina, Eugeniusz Fałda, Helena Gawęcka, Benedykt Cembrzyński. Nauczycielami religii byli: ks. Józef Mruczkowski i ks. Zygmunt Nocoń.
Życie szkoły toczyło się według zatwierdzonych programów nauczania oraz wokół przygotowań do ważnych uroczystości szkolnych i państwowych. Prężnie działały kółka zainteresowań takie jak:
- biologiczne - pod opieką P. Heleny Gawęckiej,
- taneczne -pod opieką P. Stefanii Jagło - Ślezak,
- prac ręcznych - pod opieką P. Mariana Steligi,
- fizyczno - chemiczne - pod opieką P. Eugeniusza Fałdy,
- krajoznawczo - turystyczne - pod opieką P. Marii Pabian,
- fotograficzne - pod opieką P. Adama Pabiana,
- sportowe - pod opieką P. Benedykta Cembrzyńskiego,
- chór szkolny - pod opieką P. Genowefy Cembrzyńskiej.
Swoją działalność kontynuował Miejski Związek Drużyn Harcerskich realizujac szeroki program zajęć i zadań harcerskich. W dniu 30 maja 1976 r. w ramach obchodów Dni Sławkowa wręczono drużynom Harcerskim sztandar oraz nadano imię Francesco Nullo. Prężnie pracował Samorząd Uczniowski oraz Szkolna Spółdzielnia Uczniowska pod opieką P. Danuty Godzinowej. Spółdzielnia Uczniowska "Przyszłość" swoją działalność kontynuowała w latach 1958 - 1989. Dożywianiem dzieci zajmowała i zajmuje się nadal świetlica szkolna. Wielką pomocą dla Grona Pedagogicaznego był Komitet Rodzicielski (obecnie Rada Rodziców) składajacy się z trzech rodziców z poszczególnych klas.
Zasłużonymi Przewodniczącymi Komitetu Rodzicielskiego (obecnie Rady Rodziców) byli:
od 1958r. do 1962r. P. Bogusław Kotuła,
od 1962r. do 1970r. P. inż. Stanisław Mrożek,
od 1970r. do 1972r. P. inż. Dionizy Janeczek,
od 1973r. do 1979r. P. mgr inż. Edward Lekstan,
od 1979r. do 1981r. P. Witold Dróżdż,
od 1981r. do 1986r. P. dr inż. Zbigniew Materka,
od 1986r. do 1990r. P. Zbigniew Kubiczek,
od 1990r. do 1991r. P. Radosław Janeczek,
od 1991r. do 1993r. P. Ireneusz Styła,
od 1993r. do 1995r. P. Małgorzata Uściłowska,
od 1995r. do 1999r. P.Zdzisław Prowancki,
od 2000r. do 2005r. P. Edyta Husarz,
od 2006r. do dnia dzisiejszego P. Elwira Siutka.
Kadrę nauczycielską w okresie istnienia szkoły stanowili:
Steliga Maria, Góra Karol, Góra Maria, Kramarczyk Wanda, Cembrzyńska Genowefa, Michniewska Michalina, Frankowicz Zofia, Jasica Stanisława, Jagło - Ślęzak Stefania, Pabian Maria, Pabian Adam, Markowska Wincentyna, Steliga Janina, Lesiak Teresa, Gajda Helena, Godzina Danuta, Fałda Eugeniusz, Gawęcka Helena, Cembrzyński Benedykt, Nowak Helena, Fita Bronisława, Ostrowska Kazimiera, Magierowska Irena, Dubiel Michał, Piotrowska Władysława, mgr Kasza Maria, mgr Kozieł Teresa, Misztal Mieczysława, Nyderek Zofia, mgr Grzywnowicz Zofia, Wojciechowska Alicja, Jarząbkiewicz Halina, Szewczyk Alina, Cembrzyński Waldemar, Kańczuga Maria, mgr Miękus Irena, Nadgórski Władysław, Hłond Janina, Tylec Urszula, Biel Janina, Lekstan Janina, Cebo Barbara, Famielec Franciszek, Kazior Irena, Kulawik Stanisława, mgr Ulicka Teresa, Budny Helena, Bilewicz Jagoda, Bogusławska Lucyna, Pajda Barbara, Czerniak Maria, Grzywnowicz Izabela, mgr Kempiński Julian, mgr Kramarczyk Teresa, mgr Latosińska Elżbieta, Michniewska Anna, Pięta Teresa, Pogoda Maria, Porębska Janina, Skierka Henryka, mgr Szlęzak Barbara, mgr Wiltos Halina, Woźnica Anna, mgr Zubel Halina, mgr Skalna Zdzisława, Mól Maria, mgr Stępień Urszula, Śmiałek Helena, mgr Nowak Irena, mgr Dubiel Iwona, mgr Wszoła Ryszard, mgr Kolanowska Małgorzata, mgr Kolanowski Jacek, mgr Wilk Anna, mgr Błasiak Stefania, mgr Proszczek Grażyna, Drzewiecka Grażyna, mgr Goraj Teresa, mgr Jakubowska Agnieszka, mgr Tomczyk Elżbieta, mgr Łuckoś Anna, mgr Kubicka Jolanta, mgr Bąk Grażyna, mgr Leś Elżbieta, mgr Sobczyk Agata, mgr Nowak Jolanta, mgr Szlęzak Anita, mgr Skubis Anna, mgr Szymska Bożena, mgr Boroń - Butyńska Beata, mgr Baran Małgorzata, mgr Krzemień Leszek, mgr Wódkowska Teresa, mgr Mucha Anna, mgr Ślęzak Marzenna, mgr Czarnecka Małgorzata, mgr Kańczuga Iwona, mgr Kańczuga Katarzyna, mgr Janik Danuta, Macha Zofia, Balicka Teresa, mgr Hynek Anna, mgr Sobieszek Paweł, mgr Pawłowski Tadeusz, mgr Lorek - Kwec Ilona, mgr Raczyńska Beata, mgr Janocha Małgorzata, mgr Kostka Małgorzata, mgr Grudzińska Maria, mgr Łaskawiec Anna, mgr Madej Judyta, mgr Palian Ewa, Tomaszewski Arkadiusz, mgr Malicka Barbara, mgr Węgrzyn Iwona, mgr Mirutko Anna, mgr Zając Anna, Litewka Roksana, Paradowska Katarzyna, mgr Krzewicka Barbara, mgr Ziętek Andrzej, mgr Kowalczyk Katarzyna, Sadowska Dorota, Brzychcy Wioletta, mgr Reczko Edyta, mgr Płoszczyca Bogusława, mgr Nawrot - Pacha Elżbieta, mgr Kot Adrian, mgr Kalembka Dorota, mgr Ślezak Tomasz, dr Rokicka Mariola, mgr Grewenda Patrycja.
Sekretarkami w okresie istnienia szkoły były Panie:
Jaworska Kazimiera, Wojciechowska Alicja, Gumuła Krystyna, Piekoszewska Zofia oraz Hofler Jolanta pełniąca tę funkcję do dnia dzisiejszego.
Ważnym wydarzeniem było w dniu 3 czerwca 1972 r. nadanie szkole imienia Jana Baranowskiego, odsłonięcie tablicy pamiątkowej oraz wręczenie sztandaru szkoły.
W 1983 r. uroczyście obchodzono 25 - lecie istnienia szkoły, w 1998 r. 40 - lecie istnienia szkoły, a w 2008 r. 50 - lecie szkoły.
Po likwidacji szkoły w Niwie w 1979 r., dzieci zaczęły dojeżdżać autobusem szkolnym do szkoły w Sławkowie i tak trwa to do dnia dzisiejszego. W latach 1991 - 1993 lekcje odbywały się również w starym budynku szkolnym przy ul. Kościelnej 11. Obecnie w szkole uczy się 373 uczniów w 18 - u oddziałach. W szkole funkcjonuje świetlica i stołówka. Szkoła posiada 20 sal lekcyjnych: klasopracownie przedmiotowe w tym nowoczesną pracownię językową, dwie pracownie komputerowe z Internetem, salę gimnastyczną i salkę do gimnastyki korekcyjnej.
Misja i wizja Szkoły
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:30
?Nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy.?
Misja szkoły:
?Wysokiej jakości opieka dydaktyczna i wychowawcza sprzyja osiągnięciu przez uczniów pełnych możliwości rozwojowych, przygotowuje do samodzielności i integruje ze środowiskiem lokalnym.?
Wizja szkoły:
- stwarzamy uczniom optymalne warunki do harmonijnego rozwoju, do zdobywania wiedzy i umiejętności,
- mamy wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, która ciągle doskonali się i dokształca,
- stwarzamy bezpieczne warunki pobytu w szkole,
- kultywujemy polską tradycję, korzystamy z dziedzictwa kulturowego miasta i regionu,
- organizujemy wszechstronną pomoc potrzebującym uczniom, obejmujemy działaniami profilaktycznymi wszystkich uczniów,
- jesteśmy otwarci na zmiany,
- wspieramy rodziców w procesie wychowawczym,
- angażujemy rodziców w życie szkoły,
- oferujemy szeroki zakres zajęć pozalekcyjnych i rekreacyjnych,
- promujemy działalność szkoły i jej osiągnięcia w środowisku lokalnym i w regionie,
- aktywnie współuczestniczymy w życiu naszego miasta i regionu,
- korzystamy z urządzeń poligraficznych, komputera, Internetu, sprzętu RTV,
- unowocześniamy i uzupełniamy bazę i wyposażenie szkoły.
Cele ogólne pracy szkoły:
- Uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego, co powoduje, że szkoła stanie się dla ucznia ciekawsza, że ją polubi i chętnie będzie do niej przychodził.
- Ciągłe podnoszenie jakości pracy nauczycieli i szkoły, poziomu nauczania, co przyczyni się do pełniejszego i wszechstronnego rozwoju ucznia, rozbudzenia jego ciekawości, wyobraźni i aktywności.
- Wyposażenie uczniów w umiejętności wykraczające poza ramowy plan nauczania, szczególnie w zakresie nauczania języków obcych.
- Upowszechnienie wiedzy i umiejętności informatycznych tak, aby stały się one dla ucznia narzędziem a nie celem kształcenia, aby w przyszłości umiał się odnaleźć i swobodnie poruszać w ciągle zmieniającym się świecie.
- Wspomaganie procesu dydaktycznego poprzez wykorzystanie komputera jako pomocy dydaktycznej w czasie poszczególnych zajęć dydaktycznych.
- Poznawanie i rozbudzanie zainteresowań uczniów, stwarzanie możliwości rozwoju, poszerzania wiedzy i umiejętności oraz samorealizacji.
- Zagospodarowanie uczniom wolnego czasu zgodnie z ich potrzebami i zainteresowaniami.
- Integrowanie nauczanych treści i umiejętności w celu pełniejszego zrozumienia świata, ludzi i siebie.
- Kształtowanie zachowań sprzyjających zdrowiu i prawidłowemu rozwojowi fizycznemu ucznia, propagowanie higienicznego trybu życia.
- Rozpoznawanie i udzielanie wszelkiej pomocy potrzebującym uczniom i ich rodzinom.
- Rozbudzanie miłości do swojej ?małej ojczyzny?.
- Stworzenie warunków sprzyjających szeroko rozumianej aktywności rodziców w życiu szkoły.
- Promowanie szkoły, pozyskiwanie sojuszników, współdziałanie z mediami oraz środowiskiem lokalnym.
- Zapewnienie bezpiecznej i nowoczesnej bazy dla pełnej realizacji celów i zadań szkoły.
Świetlica
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:40
"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"
Janusz Korczak
Kierownik świetlicy:
mgr Tomasz Ślęzak
Wychowawcy świetlicy:
mgr Marek Dynerowicz
mgr inż. Ewa Hofler
Świetlica szkolna przy Szkole Podstawowej w Sławkowie jest otwarta dla uczniów od godz. 7.00-16.30.
Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć lekcyjnych.
Głównym celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom opieki w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych i rozwijanie ich zainteresowań. Zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć uczniom przebywającym w świetlicy proponujemy udział w różnorodnych formach zajęć świetlicowych. Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej zakresach, a mianowicie:
> opieki nad uczniami,
> działalności wychowawczej,
> pracy dydaktycznej.
Świetlica szkolna obejmuje opieką głównie uczniów klas młodszych. Działalność opiekuńczo - wychowawcza prowadzona jest w jednej grupie dopołudniowej i w dwóch grupach popołudniowych. W świetlicy prowadzone są zajęcia z zakresu wychowania umysłowego, zdrowotnego, muzycznego oraz działalności plastyczno - konstrukcyjnej. Poprzez różne środki realizowane są następujące cele i zadania wychowawcze:
Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie oraz poprawnego zachowania i wzajemnej życzliwości:
- Wyrabianie kultury życia codziennego. Wdrażanie do używania form grzecznościowych, eliminowanie wulgaryzmów.
- Rozwijanie samopomocy koleżeńskiej.
- Wdrażanie do utrzymania higieny osobistej, zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd własnej osoby, poprzez pogadanki, filmy, czytanie literatury i spotkania z pielęgniarką szkolną.
- Wyrabianie trwałych nawyków zmiany obuwia, mycia rąk przed posiłkami, sprzątania po sobie.
- Wykonywanie prac użyteczno ? porządkowych w świetlicy, dbanie o jej estetykę. Wdrażanie do poszanowania mienia społecznego.
- Kształtowanie zdrowego trybu życia i postawy asertywnej wobec zagrożeń dla zdrowia poprzez realizację programów profilaktycznych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych poglądów, słuchania innych, samooceny, argumentowania zachowań.
Troska o zdrowie fizyczne i psychiczne uczniów:
- Zapewnienie odpowiedniego i racjonalnego dożywiania dzieci (przystąpienie do akcji ?szklanka mleka? oraz ?warzywa i owoce w szkole dla dzieci klas I-III?).
- Przeprowadzenie cyklu zajęć na temat zdrowego odżywiania.
- Zapobieganie agresji i przemocy ? wnikliwa obserwacja dzieci i reagowanie doraźne w sytuacjach konfliktowych.
- Realizacja programów profilaktycznych: ?Cukierki?, ?Mały książę?, ?Jak żyć z ludźmi??
- Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw i gier ? wypoczynek czynny.
- Organizowanie wycieczek i spacerów, zabawy na boisku szkolnym i w parku, regularne wietrzenie pomieszczenia świetlicy.
- Kształtowanie prawidłowej postawy dzieci podczas siedzenia przy stolikach.
- Wyrabianie świadomej dyscypliny i współdziałania w grupie rówieśniczej (turnieje, zawody, gry zespołowe).
- Kształtowanie pozytywnego myślenia, wiary we własne możliwości.
- Racjonalne dozowanie czasu wysiłku umysłowego i fizycznego dzieci podczas zajęć w świetlicy, relaksacja przy muzyce, zabawy wyciszające.
- Rozładowanie napięć poprzez ekspresję ruchową i taniec. Budowanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości (zabawy ruchowe, prezentacja dokonań na forum świetlicy i szkoły).
Rozwijanie zainteresowań, aktywności artystycznej oraz umiejętności w zakresie właściwego i poprawnego wysławiania się:
- Zajęcia rozwijające poczucie rytmu; słuchanie muzyki, nauka piosenek i niektórych tańców, konkursy piosenek, wyrażanie muzyki ruchem.
- Inscenizacje wierszy, zabawy w pantomimę.
- Zorganizowanie i prowadzenie kącika czytelniczego.
- Godziny z ciekawą książką ?? Świat baśni i fantazji?.
- Gry i zabawy dydaktyczne.
- Zajęcia plastyczno ? techniczne, poznawanie różnych technik; zabawy typu: dorysuj, domaluj...
- Ekspozycje prac plastycznych dzieci; udział w konkursach plastycznych w świetlicy i na zewnątrz szkoły.
- Korelacja zajęć plastycznych i muzycznych ? malowanie do muzyki.
- Dekorowanie świetlicy zgodnie z porami roku, uroczystościami itp.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Organizowanie imprez okolicznościowych:
* Andrzejki
* Spotkanie wigilijne
* Bal karnawałowy
* Dzień Matki
* Dzień Dziecka.
Stworzenie wychowankom warunków do osiągania powodzenia szkolnego:
- Pomoc uczniom w odrabianiu prac domowych.
- Konkursy matematyczne i krzyżówki ortograficzne.
- Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
- Doskonalenie techniki czytania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów klas młodszych.
- Ćwiczenia kształtnego pisania u uczniów klas młodszych.
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych (wzajemna pomoc w nauce, pomoc materialna).
- Prowadzenie z uczniami mającymi trudności w nauce i wymawianiu głosek zaleconych ćwiczeń korekcyjno- kompensacyjnych i logopedycznych.
- Praca z uczniami uzdolnionymi plastycznie (wg oddzielnego planu ?Świat pełen barw?).
? Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej i ojczyzny. Wpajanie szacunku dla tradycji i historii, symboli narodowych oraz postawy tolerancji wobec innych narodów. Budzenie zainteresowań polską tradycją i kulturą. Kształtowanie postaw świadomego i krytycznego odbioru prasy, radia i telewizji. Poszanowanie godności praw dziecka wynikających z Konwencji Praw Dziecka. Tolerancja wobec różnych kolorów skóry i przekonań religijnych:
- Przypomnienie dzieciom o rocznicach i świętach państwowych (przeglądanie prasy, osobiste uczestnictwo, pogadanki itp.)
- Zapoznanie z historią Sławkowa, zwiedzanie zabytków miasta.
- Poznawanie cech charakterystycznych wybranych miast w Polsce.
- Zapoznanie dzieci z życiem, kulturą, zwyczajami, tradycjami i wierzeniami ludzi na innych kontynentach.
Współpraca z rodzicami, wychowawcami i instytucjami:
- Utrzymywanie stałego kontaktu z wychowawcami i pedagogiem szkolnym.
- Informowanie rodziców na bieżąco o osiągnięciach i niepowodzeniach dziecka.
- Wykonywanie upominków dla rodziców i dziadków z okazji ich święta.
- Uczestniczenie rodziców, wychowawców w uroczystościach organizowanych przez zespoły świetlicowe.
- Prezentacja osiągnięć dzieci.
Biblioteka
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:52
„Biblioteka to miejsce przyjazne dla człowieka”
mgr Jolanta Kubicka
mgr Elżbieta Tomczyk
Biblioteka szkolna czynna jest codziennie w godzinach 7.30 -16.00. Uczniowie mogą korzystać z wypożyczalni i czytelni. Wypożyczalnia oferuje im szeroki wybór lektur szkolnych i książek zarówno beletrystycznych jak i popularnonaukowych dla dzieci i młodzieży. W czytelni szkolnej uczniowie mogą poszerzać swoja wiedzę, korzystając z bogatego księgozbioru podręcznego. Bibliotekarze służą im fachową pomocą w doborze odpowiednich książek . Czytelnia to również miejsce, w którym dzieci, w ciszy i spokoju, mogą mile spędzać czas wolny od zajęć dydaktycznych, czytając czasopisma, przeglądając nowości wydawnicze ( eksponowane systematycznie na odpowiednim regale ), pracując w „Kąciku Małego Żaczka” (klasy I-III), rozwiązując różnego rodzaju łamigłówki edukacyjne (klasy IV-VI).
Uczniowie mogą uzyskać pomoc w „Kąciku Pomocy Koleżeńskiej, korzystając z wiedzy kolegów, natomiast w „Kąciku Samokształceniowym” wykorzystując księgozbiór podręczny.
W ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych bibliotekarze przygotowali szereg imprez czytelniczych : „Kot w worku”- zgaduj-zgadula na temat znajomości popularnych książek i lektur dla dzieci i młodzieży (dla uczniów kl. II-VI); „Dzień bohatera książkowego”; „Plastusiowo „ - konkurs plastyczny dla uczniów kl.I ; „ Opowiadanie pod choinkę”- konkurs literacki dla uczniów kl. IV-V. Ponadto kontynuowane są akcje promujące czytelnictwo: „ Wędrujący kufer z książkami-poduszkowcami”, „ Czytadłowo”, „Sławkowianie czytają dzieciom” .
Nową formą pracy propagującą czytelnictwo wśród uczniów będzie w tym roku „Przerwa z książką” polegająca na wspólnym czytaniu fragmentów książek w czytelni szkolnej . Prezentowane tu zostaną nowości książkowe, w szczególności książki zakupione w ramach programu ministerialnego – Priorytet 1 i Priorytet 3 .
Bibliotekarze prowadzą zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Pani Jolanta Kubicka – zajęcia czytelnicze „ W Świecie Książki” dla uczniów kl. IV i zajęcia biblioteczne dla uczniów kl. V-VI. Pani Elżbieta Tomczyk prowadzi zajęcia usprawniające w zakresie techniki czytania dla uczniów kl. I-III
Pedagog
- Szczegóły
- Utworzono: poniedziałek, 31, grudzień 2012 08:55
ZAKRES PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ W SŁAWKOWIE
mgr Katarzyna Kurowska
- planuje, realizuje działania wychowawcze szkoły,
- przeprowadza programy profilaktyczne dotyczące bezpiecznego spędzania czasu wolnego, zdrowego stylu życia oraz uzależnień,
- koordynuje udział szkoły w kampaniach edukacyjno-profilaktycznych,
- współpracuje z wychowawcami, udziela niezbędnej pomocy,
- pomaga i interweniuje w nagłych przypadkach,
- diagnozuje potrzeby uczniów,
- prowadzi zajęcia wychowawcze w klasach,
- organizuje zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz zajęcia indywidualne,
- rozmawia, wspiera, doradza,
- pomaga w sprawach socjalnych,
- współpracuje z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę: PPP, MOPS, Policja, kuratorzy sądowi, świetlica środowiskowa.