Deklaracja dostępności
- Szczegóły
- Utworzono: czwartek, 24, wrzesień 2020 14:51
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Baranowskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp.slawkow.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań
- Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
Niezgodność z załącznikiem
- Filmy nie posiadają napisów.
- Załączniki nie posiadają dostępnej treści.
- Załączniki nie posiadają dostępnych opisów.
Pomoc w nawigacji – skróty klawiaturowe na stronie
-
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacją zalecamy wybranie przycisku „skróty klawiszowe”.
Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszką jak i samą klawiaturą, za pomocą klawiszy:
- Ponowne załadowanie zawartości strony - Ctrl + F5.
- Przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia - TAB.
- Przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia - Shift + Tab.
- Wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśnięcie przycisku ENTER.
- Przewijanie widocznej części strony: strzałka w górę, strzałka w dół.
- Funkcjonalność NVDA
- zmiana wielkości czcionki.
- zmiana kontrastu.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Dokumenty pochodzące ze źródeł zewnętrznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Konrad Lorek - E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 32 293 10 39.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Agata Sobczyk - Dyrektor SP,
- Adres: ul. Browarna 55, 41-260 Sławków,
- E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Baranowskiego
Budynek częściowo dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Parking
- Parking bezpośrednio obok wejścia do budynku z wyznaczonym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych.
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
- Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 20 metrów.
- Parking jest bezpłatny.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
- Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Ciągi poziome
- Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Browarnej.
- Do wejścia można przejść z parkingu, nie ma tutaj ograniczeń w postaci schodów.
- Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły.
- Ponadto od strony parkingu znajduje się wejście bezpośrednio do kuchni, które w razie konieczności może być użyte jako wyjście ewakuacyjne oraz wejście boczne od ulicy Młyńskiej i wyjście przy sali gimnastycznej na boiska szkolne, które mogą być użyte jako wyjścia ewakuacyjne.
- Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
- W budynku na każdym poziomie (szatnie - poziom "-1", parter i piętro) znajduje się korytarz.
- Klatka schodowa prowadzi od wejścia głównego (parter) na piętro oraz poziom "-1" .
- W budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
- Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych.
- Budynek posiada – podjazd oraz toaletę na parterze.
- Z czterach stron budynku istnieją ciągi piesze – chodniki z kostki betonowej.
- Na parterze mieści się:sekretariat szkoły i gabinet dyrektora.
- Pomieszczenia klas nie posiadają przeszkód architektonicznych.
- Przy wejściu głównym na ścianie budynku znajduje się domofon.
Ciągi pionowe
- Budynek nie posiada wind.
Schody
- W budynku znajdują się schody z poręczami między piętrami
Oznaczenia w alfabecie Braille'a
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Istnieje możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu.
- W celu skorzystania przez osoby uprawnione z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Baranowskiego w Sławkowie, prosimy o zgłoszenie takiej potrzeby, co najmniej na 3 dni robocze (z wyłączeniem sytuacji nagłych) przed tym zdarzeniem, przesyłając wypełniony formularz za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poprzez złożenie wniosku w siedzibie Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Baranowskiego 41-260 Sławków, ul. Browarna 55
ZASADY KORZYSTANIA Z BIBLIOTEKI I CZYTELNI SZKOLNEJ PODCZAS PANDEMII COVID ? 19
- Szczegóły
- Utworzono: środa, 30, wrzesień 2020 10:33
W dobie pandemii covid ? 19 zasady korzystania z wypożyczalni i czytelni musiały ulec radykalnej zmianie. Szczegółowa procedura bezpiecznego korzystania z biblioteki znajduje się w zakładce ?Procedury COVID ? 19; poniżej przedstawiam jej skróconą wersję:
- do pomieszczenia biblioteki mogą wejść tylko uczniowie i pracownicy szkoły;
- w wypożyczalni mogą przebywać jednocześnie 2 osoby. Jedna - oddająca/wypożyczająca książki stoi przy ladzie bibliotecznej; druga - oczekująca na oddanie/wypożyczenie książki stoi obok drzwi. W przypadku większej liczby osób chcących wypożyczyć/zwrócić książki, powinny one oczekiwać na korytarzu w bezpiecznej odległości 1,5 ? 2m;
- zbiory biblioteczne podaje bibliotekarz po wskazaniu ich przez ucznia;
- wszystkie książki zwrócone przez czytelników są oznakowane datą zwrotu, odłożone w odrębne miejsce oraz poddane 2-dniowej kwarantannie (zgodnie z wytycznymi MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r.);
- w czytelni może przebywać jednocześnie 5 osób w wyznaczonych strefach ( na szczęście ulubione przez Was pufy ? dozwolone!!!);
- uczniowie w czytelni odrabiają prace domowe lub czytają przyniesione ze sobą książki.
Dla ułatwienia organizacji pracy czytelni uruchomiony został sygnalizator biblioteczny.
Na drzwiach wejściowych do biblioteki w koszulce foliowej jest umieszczona kartka w odpowiednim kolorze:
kolor zielony ? są wole miejsca w czytelni ( można wejść);
kolor czerwony ? brak wolnych miejsc w czytelni ( nie wchodzimy)
W zaistniałych okolicznościach działalność biblioteki szkolnej częściowo musiała przenieść się do Sieci. Stąd też przygotowałam dla Was między innymi cykl ?Lektura - fajna rzecz!? (dostępny w zakładce pod tym samym tytułem), w którym będę zamieszczać linki do audiobooków, quizów i różnego rodzaju ciekawostek dotyczących lektur, z którymi będziecie musieli się zmierzyć w poszczególnych klasach. Mam nadzieję, że to umili Wam czas z lekturą i pozwoli ją polubić ( jeszcze bardziej, oczywiście!).
Zapraszam Was również do czynnego udziału we wszystkich konkursach i akcjach czytelniczych, jakie będą organizowane w bieżącym roku szkolnym przez bibliotekę. Wciąż przed Wami wiele zadań do wykonania w rozpoczętym w czerwcu Ogólnopolskim Konkursie ?Zaczytana Szkoła XXV edycja?, w którym walczymy do 15 grudnia o zdobycie certyfikatu dla naszej szkoły ( pierwsze wyzwanie ? zaprojektowanie ?żywej okładki? ulubionej książki wyszło Wam wspaniale!) oraz pełen akcji ?Miesiąc Biblioteki Szkolnej? (w październiku).
Aktywna jestem także na Librusie, zatem wszelkie pytania o dostępność konkretnych książek bądź ich zamówienie można przesyłać również drogą elektroniczną.
Jolanta Kubicka - bibliotekarz
Regulamin organizacji pracy szkoły w systemie zdalnym
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 27, październik 2020 19:54