Zabierz torbę na zakupy

?Zabierz torbę na zakupy? to nasza szkolna proekologiczna akcja, którą przeprowadzono podczas zimowych miesięcy. Jej celem było kształtowanie postaw ekologicznych od najmłodszych lat. Dlatego uczestniczyli w niej uczniowie od pierwszej do szóstej klasy, którzy mieli za zadanie samodzielnie ozdobić bawełniane torby. Za przykładem uczniów poszli też wychowawcy klas, którzy również przygotowali torby dla siebie i na co dzień z nich korzystają. Swoim działaniem chcemy zachęcać innych do działań na rzecz ekologii.


G.Bąk

 

torba1

torba2

torba3

torba4

torba5

torba6

torba7

torby11 1

torby11 2

 

 

Baw się z nami w origami

origamiMarek1


W miniony piątek do świetlicy szkolnej zawitały łabędzie,
wykonane przez uczniów klas drugich i czwartych.

Marek Dynerowicz

 

origamiMarek2

 

Biblioteczny wehikuł czasu

 

dino

 

Wszyscy odwiedzający bibliotekę szkolną mogą teraz czasowo przenieść się aż do odległego mezozoiku, ery, w której niepodzielnie królowały dinozaury. Stało się to za sprawą Nikodema Grzanki z klasy 2a, który w wolnej chwili zajmuje się lepieniem z plasteliny tych prehistorycznych stworzeń. Olbrzymie, groźne gady zamieszkały chwilowo na bibliotecznym parapecie i cieszą oko czytelników. Mają tam jak u siebie. Palmy, paprocie i wszelaka inna bujna flora dostarcza pożywienia tym roślinożernym. Drapieżcy też znajdują tu coś dla siebie, bo wśród zieleni i skał ukrywają się pomniejsze jaszczury, a w jeziorku pod wodospadem ? ryby. W tych ostatnich gustuje pterodaktyl, który właśnie jedną złowił i unosi do swojego gniazda. Nad całością góruje wulkan z zastygłymi kawałkami lawy u podnóża. Wśród mchów i traw pod skałami możemy też dojrzeć bielejące kości padłych w walce dinozaurów. Ten prehistoryczny świat w pigułce cieszy się ogromnym powodzeniem wśród odwiedzających bibliotekę szkolną czytelników. Każdy chętnie przenosi się w te jakże zamierzchłe czasy. Miło jest przysiąść pod wodospadem i, słuchając jego kojącego szemrania, patrzeć na zwierzęta, które znamy jedynie z filmów i fotografii. Tym bardziej, że nie musimy się ich obawiać. Są, na szczęście, nieprawdziwe! Niektórzy oglądający wzbogacili ten pradawny świat, przynosząc amonity, kawałki zastygłej lawy spod Etny, czy różnorodną, pasującą do ery roślinność. Dawid Wiekiera z klasy 5d pokusił się nawet o stworzenie tablicy poglądowej przedstawiającej gatunki dinozaurów żyjących w poszczególnych okresach mezozoiku. O tym, skąd taka pasja u Nikodema, można dowiedzieć się ze szkolnego facebooka, gdzie zamieszczony został krótki wywiad z naszym młodym artystą- rzeźbiarzem. Zapraszam...


J. Kubicka

"Poznajemy zawody" - klasy IIIa i IIIb

20 lutego 2020 roku w ramach innowacji pedagogicznej ,,Poznajemy zawody", mieliśmy okazję gościć w klasach 3a i 3b panią adwokat Ewę Hauzer-Auguściak, która przekazała uczniom wiedzę dotyczącą wykonywanego przez nią zawodu. To spotkanie było bardzo pouczające, uczniowie wynieśli z niego wiele ciekawych informacji. Interesujący sposób prowadzenia zajęć sprawił ,że prawo straciło na swojej surowości. Zagadnienia związane z prezentacją zawodu były bardzo ciekawe, niekiedy intrygujące. Po wysłuchaniu kilku historyjek, zrozumieliśmy jak trudno czasem dokonać właściwej oceny czyjegoś postępowania i jak przydatne mogą okazać się przepisy, które to regulują. Dziękujemy za stałą współpracę!!!

Justyna Szlęzak, Aleksandra Żak, Monika Krochmal - Gościniewicz

 

M.adwokat

 

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj29497
WczorajWczoraj52064
W tym tygodniuW tym tygodniu100000
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
DotychczasDotychczas15765842

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.