SZKOLNY KONKURS ? CORRIDA ORTOGRAFICZNA?
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 27, luty 2018 19:30
19 i 20 lutego 2018 roku uczniowie klas trzecich przystąpili do II etapu boju o tytuł mistrza ortografii . Konkurs ?Corrida ortograficzna? ma w naszej szkole wieloletnią tradycję. Uczestnicy konkursu rozwiązywali test składający się z 11 zadań, w których musieli wykazać się znajomością zasad ortograficznych i umiejętnością zastosowania ich w praktyce. Zadania były bardzo urozmaicone. Dzieci rozwiązywały krzyżówki, uzupełnianki i zagadki. Poziom tegorocznego konkursu był bardzo wysoki. Pomiędzy uczestnikami były niewielkie różnice punktowe, a wyniki przedstawiają się następująco:
I miejsce- Hania Cebo z klasy III b
II miejsce- Zuzia Kuc z klasy III b
III miejsce- Maja Mielczarska z klasy III c
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom.
Opracowała: Małgorzata Czarnecka
Pomagamy zwierzakom ze schroniska ,,Rafik?
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 27, luty 2018 19:15
Mroźna zima w schronisku dla zwierząt wcale nie musi być szara i smutna. Dlatego uczniowie z naszej szkoły zmobilizowali się i pomogli wyposażyć schronisko w karmę suchą i mokrą, koce, ciepłe tkaniny, smycze. Dziękujemy wszystkim, którzy brali udział w akcji pomoc zwierzakom ze schroniska.
Opracowała: Aleksandra Żak
Żywa lekcja przyrody
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 25, luty 2018 19:38
W piątek 23 lutego w naszej szkole odbyła się kolejny raz żywa lekcja przyrody. Uczniowie mieli okazję podziwiać wiele gatunków węży, należących do prywatnego hodowcy z Krakowa. Największe emocje wzbudził Klemens będący pytonem tygrysim. Niektórzy pokonali swoje uprzedzenia odnośnie tych gadów. Okazało się, że są całkiem sympatyczne!!
Opracowała: Ewa Palian
Nauka przez zabawę - ?Biegające dyktando?
- Szczegóły
- Poprawiono: piątek, 23, luty 2018 19:25
Nauczanie ortografii ma na celu wyrobienie u uczniów umiejętności poprawnego pisania. W związku z tym nauczyciel kl.3e wprowadził na lekcji zabawę dydaktyczną ? Biegające dyktando o Arktyce?. Zabawa ta polegała na napisaniu dyktanda. Uczniowie pracowali w 3-osobowych grupach. W każdej grupie byli wyznaczeni : biegacz (osoba, która biegała do miejsca z tekstem dyktanda), sekretarz (osoba pisząca) i pomocnik. Biegacz w jak najkrótszym czasie docierał do tekstu umieszczonego w wyeksponowanym miejscu, zapamiętywał jego fragment, wracał do grupy i dyktował zapamiętany fragment sekretarzowi. Sekretarz zapisywał fragment pod okiem pomocnika. Biegacz ponownie wracał do dyktanda , odczytywał go, zapamiętywał, wracał do sekretarza i dyktował zapamiętany fragment. Ta czynność była powtarzana kilka razy, aż wszystkie zdania dyktanda zostały napisane. Wygrała ta grupa, która w najkrótszym czasie najlepiej zapisała dyktowany tekst. Zabawa dydaktyczna bardzo się uczniom podobała. Dostarczyła im dużo radości i przeżyć. Wszyscy uczniowie byli zaktywizowani i zaangażowani w pisanie dyktanda. W trakcie zabawy ćwiczyli czytanie ze zrozumieniem, spostrzegawczość, koncentrację, pamięć i wyrabiali czujność ortograficzną. Uczniowie wykazali się także umiejętnością współpracy w grupie. ?Biegające dyktando? to ciekawy i dobry sposób na nauczanie ortografii.
Opracowała: M. Ślęzak