SZKOLNY KONKURS ? CORRIDA ORTOGRAFICZNA?

19 i 20 lutego 2018 roku uczniowie klas trzecich przystąpili do II etapu boju o tytuł mistrza ortografii . Konkurs ?Corrida ortograficzna? ma w naszej szkole wieloletnią tradycję. Uczestnicy konkursu rozwiązywali test składający się z 11 zadań, w których musieli wykazać się znajomością zasad ortograficznych i umiejętnością zastosowania ich w praktyce. Zadania były bardzo urozmaicone. Dzieci rozwiązywały krzyżówki, uzupełnianki i zagadki. Poziom tegorocznego konkursu był bardzo wysoki. Pomiędzy uczestnikami były niewielkie różnice punktowe, a wyniki przedstawiają się następująco:

I miejsce- Hania Cebo z klasy III b

II miejsce- Zuzia Kuc z klasy III b

III miejsce- Maja Mielczarska z klasy III c

Serdecznie gratulujemy zwycięzcom.

alfabet4

Opracowała: Małgorzata Czarnecka

Pomagamy zwierzakom ze schroniska ,,Rafik?

Mroźna zima w schronisku dla zwierząt wcale nie musi być szara i smutna. Dlatego uczniowie z naszej szkoły zmobilizowali się i pomogli wyposażyć schronisko w karmę suchą i mokrą, koce, ciepłe tkaniny, smycze. Dziękujemy wszystkim, którzy brali udział w akcji pomoc zwierzakom ze schroniska.

alfabet3

2e1f3ec4002c37e8529a5bde

Opracowała: Aleksandra Żak

Żywa lekcja przyrody

W piątek 23 lutego w naszej szkole odbyła się kolejny raz żywa lekcja przyrody. Uczniowie mieli okazję podziwiać wiele gatunków węży, należących do prywatnego hodowcy z Krakowa. Największe emocje wzbudził Klemens będący pytonem tygrysim. Niektórzy pokonali swoje uprzedzenia odnośnie tych gadów. Okazało się, że są całkiem sympatyczne!!

alfabet2

animowane gify w

Opracowała: Ewa Palian

Nauka przez zabawę - ?Biegające dyktando?

Nauczanie ortografii ma na celu wyrobienie u uczniów umiejętności poprawnego pisania. W związku z tym nauczyciel kl.3e wprowadził na lekcji zabawę dydaktyczną ? Biegające dyktando o Arktyce?. Zabawa ta polegała na napisaniu dyktanda. Uczniowie pracowali w 3-osobowych grupach. W każdej grupie byli wyznaczeni : biegacz (osoba, która biegała do miejsca z tekstem dyktanda), sekretarz (osoba pisząca) i pomocnik. Biegacz w jak najkrótszym czasie docierał do tekstu umieszczonego w wyeksponowanym miejscu, zapamiętywał jego fragment, wracał do grupy i dyktował zapamiętany fragment sekretarzowi. Sekretarz zapisywał fragment pod okiem pomocnika. Biegacz ponownie wracał do dyktanda , odczytywał go, zapamiętywał, wracał do sekretarza i dyktował zapamiętany fragment. Ta czynność była powtarzana kilka razy, aż wszystkie zdania dyktanda zostały napisane. Wygrała ta grupa, która w najkrótszym czasie najlepiej zapisała dyktowany tekst. Zabawa dydaktyczna bardzo się uczniom podobała. Dostarczyła im dużo radości i przeżyć. Wszyscy uczniowie byli zaktywizowani i zaangażowani w pisanie dyktanda. W trakcie zabawy ćwiczyli czytanie ze zrozumieniem, spostrzegawczość, koncentrację, pamięć i wyrabiali czujność ortograficzną. Uczniowie wykazali się także umiejętnością współpracy w grupie. ?Biegające dyktando? to ciekawy i dobry sposób na nauczanie ortografii.

f                      z                    w

alfabet1

alfabet

af86264e591d9078b21010e6c59d271d                          giphjjgif                          giphy

                                                                                                                    Opracowała:  M. Ślęzak

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj14711
WczorajWczoraj18383
W tym tygodniuW tym tygodniu14711
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
DotychczasDotychczas15161590

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.