MÓJ SMARTFON, MÓJ MAŁY ŚWIAT- KLIKAM Z GŁOWĄ
- Szczegóły
- Poprawiono: sobota, 17, luty 2018 08:54
W naszej szkole w styczniu i w lutym odbyły się zajęcia dla uczniów klas I- III i IV- VI dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu prowadzone przez pracowników Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Mój smartfon, mój mały świat- klikam z głową to kampania społeczna Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, której celem jest promocja bezpieczeństwa najmłodszych w sieci oraz profilaktyka poprzez edukację najmłodszych użytkowników, którzy coraz częściej bez ograniczeń korzystają z dostępnych technologii i urządzeń. Ważnym elementem tej kampanii jest także zwrócenie uwagi rodziców i nauczycieli na zagrożenia z jakimi dzieci mają lub mogą mieć kontakt w Internecie. Kampania ma za zadanie również przybliżyć najmłodszym sposoby bezpiecznego poruszania się w kolorowym świecie Internetu, bez narażania siebie i rodziców na przykre konsekwencje. Internet to źródło zabawy, wiedzy i komunikacji, ale może nieść ze sobą wiele zagrożeń. Młodzi użytkownicy często nie zdają sobie z nich sprawy i swobodnie ściągają gry, wysyłają drogie smsy lub mają dostęp do treści nieodpowiednich do ich wieku. Dzieci powinny znać zasady i wiedzieć jak być bezpiecznym. Bardzo dziękujemy za te niezwykle ciekawe i pouczające spotkania.
Opracowała: Małgorzata Czarnecka
Szkolne Walentynki 2018
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 13, luty 2018 16:49
16 lutego ogłaszamy szkolne walentynki. To właśnie w piątek rozdane zostaną przyniesione kartki walentynkowe( kartki można przynosić do piątku). Mile widziane kreacje z motywem serduszek.
Samorząd uczniowski
Pokój zagadek i inne atrakcje
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 25, styczeń 2018 22:33
Emocje po półrocznych szkolnych zmaganiach powoli opadają? Jest to więc idealny moment, aby uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, co takiego niecodziennego w minionym semestrze wkradło się na lekcje języka polskiego do klasy Va. Pewnie większość z nas słyszała coś niecoś o zyskujących coraz większą popularność pokojach zagadek. Jest to forma gry przygodowej polegającej na rozwiązywaniu szeregu łamigłówek i zagadek. Aby przejść do kolejnego zadania, należy uporać się z rozwiązaniem poprzedniego. Inaczej nie ruszymy się z miejsca. Na szczęście możemy wykorzystać pewne wskazówki, które często okazują się ostatnią deską ratunku. W taki właśnie pokój, a w zasadzie klasę zagadek dwukrotnie zamieniła się sala, do której piątoklasiści przyszli na lekcję powtórzeniową z języka polskiego. Przygodzie tej towarzyszyło wiele emocji. Uczniowie bawili się w grupach. Każda z nich wytężała swoje umysły, próbując rozwikłać różnego rodzaju zagadki. Co ważne, niezbędna okazała się nie tylko wiedza z języka polskiego. Należało wykazać się również umiejętnością logicznego myślenia, refleksem oraz spostrzegawczością. Uczniowie poradzili sobie znakomicie, a duch walki nie opuszczał ich nawet na chwilę. Cóż więcej można napisać: zdrowej rywalizacji nigdy za wiele! Innym razem w ramach lekcji powtórzeniowej uczniowie samodzielnie przygotowali świąteczne minispektakle teatralne. Stworzenie scenariusza, dobór rekwizytów i strojów, pamięciowe opanowanie tekstu ? to naprawdę nie lada wyzwanie! Ale kto mógł poradzić sobie z tym lepiej niż kreatywni i pełni energii piątoklasiści?
Opracowała: Magdalena Kleszcz
Lekcje kleksografii
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 25, styczeń 2018 21:59
Ambroży Kleks to postać wyjątkowa. Kreatywny nauczyciel, niezwykły wynalazca, a przy tym wielki przyjaciel dzieci. Nic więc dziwnego, że każdemu z czwartaków po przeczytaniu książki Jana Brzechwy zamarzyło się, aby móc chociaż musnąć nauki w tytułowej Akademii Pana Kleksa?
Pewnego styczniowego dnia marzenie to stało się rzeczywistością. Uczniowie klasy IVb, zawsze pełni zapału i zaangażowania, wzięli udział w baśniowej lekcji kleksografii. Buteleczka magicznego atramentu oraz kolorowe słomki pozwoliły stworzyć fantastyczne prace, których nie powstydziłby się żaden uczeń Pana Kleksa. Po ich wykonaniu każdy czwartoklasista opowiadał, co oczami wyobraźni widzi w powstałych, z pozoru nic nieznaczących plamach. Pomysłom nie było końca, a co więcej, z lekcji tej wypłynął pewien morał. Jaki? Nawet, jeżeli zdarza nam się popełnić jakiś błąd lub zrobić coś niedbale ? tak jak wtedy, gdy w zeszytach pojawia się kleks za kleksem ? zawsze można wyciągnąć z tego coś dobrego i ciekawego.
Opracowała: Magdalena Kleszcz