CZY KAŻDY CUKIEREK JEST DOBRY?
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 27, styczeń 2020 23:27
W klasie trzeciej B został przeprowadzony cykl zajęć pod wspólnym tytułem ,,Cukierki??. Pod tą niewinną nazwą kryje się program profilaktyczny, mający na celu nie dopuścić, aby najmłodsi tzn. uczniowie klas I-III, sięgali po substancje odurzające. Każdy kto ma na celu dobro dzieci, zastanawia się jak je ustrzec przed piciem alkoholu, paleniem papierosów, dopalaczami czy narkotykami. Niestety z roku na rok obniża się wiek dzieci narażonych na tego typu niebezpieczeństwa. Nasz cykl zajęć miał na celu wyrobienie ostrożności i czujności na tego typu zagrożenia. Przystępna treść, w formie bajki, ciekawe sposoby pracy -rysunek, zabawa, miały zaciekawić i ułatwić zrozumienie przekazu i wytworzenie właściwych sposobów reakcji oraz nawyków u naszych trzecioklasistów. Szczególną uwagę poświęciliśmy uwrażliwieniu dzieci na osoby, mogące być źródłem niebezpieczeństwa. W umysłach uczniów jest często wytworzony stereotyp, że zagraża im tylko osoba źle wyglądająca, zachowująca się niezbyt miło i jest to mężczyzna. Treść bajki oraz dodatkowe ćwiczenia pokazały, że ,,nie wszystko złoto, co się świeci??. Kolejne zajęcia były poświęcone mechanizmowi uzależnienia ? przymusowi jedzenia ,,czarodziejskich cukierków?? oraz ich wpływowi na nasze czyny i zachowania. Poprzez rozmowy i praktyczne ćwiczenia dramowe dzieci uczyły się asertywnego zachowania wobec osób częstujących ich nieznanymi substancjami lub namawiającymi do niewłaściwych zachowań (w tym ich starszych kolegów). Istotnym elementem zajęć były zabawy służące rozpoznawaniu, nazywaniu uczuć, kształtowaniu pozytywnej samooceny oraz zabawy służące pogłębianiu integracji i współpracy. Naszym celem było również uzmysłowienie uczniom, że ta współpraca i troska o innych, zapobiega wykluczeniu i osamotnieniu, a bycie smutnym i samotnym naraża na potencjalne zagrożenia. Tematy poruszane w ramach programu profilaktycznego ,,Cukierki?? wydają się trudne, ale proszę nam wierzyć, że dzieci czuły się bezpiecznie i bardzo dobrze bawiły się przy tej okazji. Oto wszak chodzi, aby poważne treści przekazywać w ciekawej formie. Najlepszym potwierdzeniem tego mogą być zdjęcia wykonane podczas zajęć.
B.Raczyńska, G.Bąk
Świąteczny wystrój sal - wyniki konkursu
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 27, styczeń 2020 23:22
Konkurs plastyczny "Zawody stare i nowe"
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 27, styczeń 2020 23:20
?Twórcze myślenie i kreatywne działanie?
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 21, styczeń 2020 23:06
Już drugi rok trwa innowacja pedagogiczna pt.?Twórcze myślenie i kreatywne działanie?. W tym roku szkolnym kontynuowana jest w kasie 2b. Zajęcia odbywają się raz w miesiącu. Uczestniczą w nich systematycznie chętne dzieci. W pierwszym semestrze zajęcia były ukierunkowane na rozwój działalności plastycznej dzieci i zabawie różnymi technikami plastycznymi: lepienie, malowanie, modelowanie itp. Tematyka prac była różnorodna: modelowanie w ,,Piankolinie?, którą dzieci wykonały samodzielnie zgodnie z instrukcją, ?Papierowy talerz? ? klejenie wielu warstw papieru, modelowanie kształtu i ozdabianie wg własnego pomysłu , ?Malowanie w mące? ? dzieci malowały mąką różne ,,obrazy ? np. związane tematycznie ze świętami Bożego Narodzenia. Dzieci uczestniczące w zajęciach wykazują się kreatywnością, pomysłowością i oryginalnością swoich prac. Zajęcia te rozwijają sprawność manualną, uczą wspólnego działania w grupie rówieśniczej. Prowadzone zajęcia stwarzają odpowiednie warunki do rozwijania zainteresowań i aktywności twórczej.
M. Ślęzak, A. Hynek