PIERWSZA POMOC
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 30, styczeń 2020 23:01
Nasi uczniowie, już kolejny raz, uczestniczyli w zajęciach na temat PIERWSZEJ POMOCY. Zajęcia miały charakter teoretyczny i praktyczny, wszystko to w ramach Promocji Zdrowia.
B. Krzewicka
Wyniki konkursu "Piosenka o szkole"
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 30, styczeń 2020 00:35
I miejsce: Laura Pięta, 2b
II miejsce: Oliwia Gałgus, 2b
III miejsce: Nikolas Radowiecki, 5d
Gratulujemy!
Anna Kunowska-Dziarska
Elżbieta Nawrot-Pacha
CZY KAŻDY CUKIEREK JEST DOBRY?
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 27, styczeń 2020 23:27
W klasie trzeciej B został przeprowadzony cykl zajęć pod wspólnym tytułem ,,Cukierki??. Pod tą niewinną nazwą kryje się program profilaktyczny, mający na celu nie dopuścić, aby najmłodsi tzn. uczniowie klas I-III, sięgali po substancje odurzające. Każdy kto ma na celu dobro dzieci, zastanawia się jak je ustrzec przed piciem alkoholu, paleniem papierosów, dopalaczami czy narkotykami. Niestety z roku na rok obniża się wiek dzieci narażonych na tego typu niebezpieczeństwa. Nasz cykl zajęć miał na celu wyrobienie ostrożności i czujności na tego typu zagrożenia. Przystępna treść, w formie bajki, ciekawe sposoby pracy -rysunek, zabawa, miały zaciekawić i ułatwić zrozumienie przekazu i wytworzenie właściwych sposobów reakcji oraz nawyków u naszych trzecioklasistów. Szczególną uwagę poświęciliśmy uwrażliwieniu dzieci na osoby, mogące być źródłem niebezpieczeństwa. W umysłach uczniów jest często wytworzony stereotyp, że zagraża im tylko osoba źle wyglądająca, zachowująca się niezbyt miło i jest to mężczyzna. Treść bajki oraz dodatkowe ćwiczenia pokazały, że ,,nie wszystko złoto, co się świeci??. Kolejne zajęcia były poświęcone mechanizmowi uzależnienia ? przymusowi jedzenia ,,czarodziejskich cukierków?? oraz ich wpływowi na nasze czyny i zachowania. Poprzez rozmowy i praktyczne ćwiczenia dramowe dzieci uczyły się asertywnego zachowania wobec osób częstujących ich nieznanymi substancjami lub namawiającymi do niewłaściwych zachowań (w tym ich starszych kolegów). Istotnym elementem zajęć były zabawy służące rozpoznawaniu, nazywaniu uczuć, kształtowaniu pozytywnej samooceny oraz zabawy służące pogłębianiu integracji i współpracy. Naszym celem było również uzmysłowienie uczniom, że ta współpraca i troska o innych, zapobiega wykluczeniu i osamotnieniu, a bycie smutnym i samotnym naraża na potencjalne zagrożenia. Tematy poruszane w ramach programu profilaktycznego ,,Cukierki?? wydają się trudne, ale proszę nam wierzyć, że dzieci czuły się bezpiecznie i bardzo dobrze bawiły się przy tej okazji. Oto wszak chodzi, aby poważne treści przekazywać w ciekawej formie. Najlepszym potwierdzeniem tego mogą być zdjęcia wykonane podczas zajęć.
B.Raczyńska, G.Bąk