Uncategorised

Klasa 1b

1b

LP

dzwonki

poniedziałek wtorek środa czwartek piątek
1. 8:00 -
8:45
Ed. wczesnoszk. 3 Ed. wczesnoszk. 3 Ed. wczesnoszk. 3 Zaj. rozwij.   3
2. 8:55 -
9:40
Ed. wczesnoszk. 3 Ed. wczesnoszk. 3 Ed. wczesnoszk. 3 Ed. wczesnoszk. 3
3. 9:50 -
10:35
Informatyka 22 Religia 3 Plastyka 3 Ed. wczesnoszk. 3
4. 10:45 - 11:30 w-f   s.kor. j.angielski 3 Ed. wczesnoszk. 3 Muzyka  3 j.angielski   3
5. 11:40 - 12:25 w-f   s.kor. Religia  3 Ed. wczesnoszk. 3
6. 12:45 - 13:30 Ed. wczesnoszk. 3
7. 13:40 - 14:25 Ed. wczesnoszk. 3
8. 14:35 ? 15:20 w-f sala
9. 15:30 ? 16:15

Nowe procedury COVID-19

 

ZARZĄDZENIE Nr 1/2021/2022
DYREKTORA SZKOŁY PODSTAWOWEJ Nr 1 IM. JANA BARANOWSKIEGO w SŁAWKOWIE
z dnia 27 sierpnia 2021 r.
w sprawie wprowadzenia procedur ochrony uczniów i pracowników placówki przed Covid-19

 

Na podstawie § 2 rozporządzenia MEN z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpiecznych i higienicznych warunków w publicznych i niepublicznych szkołach
i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1166 ze zm.) oraz wytycznych MEiN, MZ i GIS
zarządzam, co następuje:

 

§ 1.


W związku z możliwością organizacji od 1 września 2021 r. nauki w szkole w formie stacjonarnej w celu zapewnienia bezpieczeństwa uczniom i pracownikom przed zakażeniem się Covid-19 wprowadzam procedury bezpieczeństwa, które stanowią załączniki 1-16 do zarządzenia oraz rekomenduje szczepienie się jako świadomą decyzję w zakresie ochrony przed zachorowaniem i przenoszeniem COVID-19.


Załącznik nr 1- Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci ze szkoły.


Załącznik nr 2 - Procedura pobytu i zabawy w sali dydaktycznej i świetlicy szkolnej.


Załącznik nr 3 ? Procedura wyjścia grupy uczniów na plac zabaw i boiska szkolne.


Załącznik nr 4 ? Procedura pobytu na placu zabaw i boisku szkolnym.


Załącznik nr 5 ? Procedura dotycząca przygotowywania posiłków w kuchni szkolnej.


Załącznik nr 6 ? Procedura i harmonogram wydawania posiłków i dezynfekcji miejsc spożywania posiłków na czas epidemii COVID-19.


Załącznik nr 7 ? Procedura bezpiecznego korzystania ze stołówki.


Załącznik nr 8 ? Procedura postępowania z odpadami dla osób stosujących środki zapobiegawcze w miejscu pracy w celu minimalizacji ryzyka zarażenia i rozprzestrzeniania się koronawirusa.


Załącznik nr 9 ? Procedura kontaktu z rodzicami w przypadku pogorszenia się stanu zdrowia ucznia.


Załącznik nr 10 ? Procedura postępowania w razie stwierdzenia zagrożenia zarażenia wirusem Covid-19 u pracownika.


Załącznik nr 11? Procedura postępowania w razie potwierdzenia zakażenia koronawirusem ucznia lub pracownika szkoły.


Załącznik nr 12 ? Procedura komunikacji rodziców uczniów z nauczycielami.


Załącznik nr 13 ? Procedura przestrzegania zasad ochrony w pracowni informatycznej, techniki i innych.


Załącznik nr 14 ? Procedura przestrzegania zasad ochrony w czasie zajęć rewalidacyjnych i specjalistycznych.


Załącznik nr 15 ? Procedura postępowania na lekcji wychowania fizycznego w trakcie trwania pandemii Covid-19.


Załącznik nr 16 ? Procedura zapewnienia bezpieczeństwa w bibliotece.

 

Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat

 

Prosimy o zapoznanie się z informacjami pod poniższym linkiem:

Szczepienia uczniów w wieku 12-18 lat

 

platat 1 17062021

plakat 2 17062021

 

źródło: http://www.kuratorium.katowice.pl/index.php/kuratorium/aktualnosci/szczepienia-uczniow-w-wieku-12-18-lat-informacje-dla-szkol-i-placowek/

Projekt Eko- Szkoła z ?klimatem?

 

Nasz szkoła przystąpiła do projektu Eko- Szkoła z ?klimatem?. Celem przystąpienia do projektu była potrzeba podniesienia świadomości ekologicznej wśród uczniów klas I- III naszej szkoły. Jak wiadomo im wcześniej wprowadza się dzieci w zagadnienia ochrony środowiska przyrodniczego w którym żyją, tym lepsze te poczynania dają efekty.
Bieżący rok szkolny, ze względu na pandemię, przyniósł szereg ograniczeń. Nie mogliśmy organizować spotkań z osobami spoza szkoły oraz wyjść i wycieczek poza teren szkolny. Dlatego nasze działania miały charakter stacjonarny, ale oddziaływały na szerszą grupę lokalnego społeczeństwa poprzez dzieci, które zdobyte wiadomości i umiejętności przenosiły do swoich domów i dzieliły się nimi z najbliższymi.
W ramach projektu chcieliśmy zwrócić uwagę dzieci, a poprzez nie szerszej grupie Sławkowian, na problem zanieczyszczenia powietrza. Ciekawe obserwacje, doświadczenia, eksperymenty i pomiary były punktem wyjścia do dyskusji na temat ,,Co to jest powietrze??, poznania źródeł zanieczyszczenia powietrza oraz wiedzy jak człowiek może wpływać na atmosferę. Dzieci pod okiem swoich nauczycielek prowadziły okresowe pomiary jakości powietrza. Do tego celu wykorzystywaliśmy miernik jakości powietrza. Każdorazowo pomiarom towarzyszyły klasowe dyskusje na temat smogu, przyczyn jego powstawania oraz wpływu na zdrowie mieszkańców Sławkowa. Za pomocą metody ,,burza mózgów? dzieci szukały odpowiedzi na pytanie jak walczyć z tym niebezpiecznym zjawiskiem. Niezwykle pomocnym źródłem wiedzy wykorzystywanym podczas warsztatów, były tablice dydaktyczne, które cieszyły się dużym zainteresowaniem naszych uczniów oraz były podstawą do ciekawych dyskusji i rozważań na temat powietrza, którym oddychamy. Wykorzystując wiedzę, na temat sposobów poprawy jakości powietrza, uczniowie klasy IIIa wzięli udział w akcji, w ramach której na terenie naszego miasta posadzili kilkadziesiąt sadzonek sosny. Uczniowie tej samej klasy w grupach wykonali prace plastyczne ,,Wiosenne drzewo?, natomiast uczniowie klasy IIa zaprojektowali i wykonali makietę ,,Zielone osiedle?.
Drugim, niezwykle ważnym i palącym problemem, któremu uczniowie zaangażowani w projekt poświęcili uwagę, było zanieczyszczenie wód. Rzeka Przemsza Biała, która przepływa przez nasze miasto do niedawna była bardzo zanieczyszczana poprzez wyrzucane do niej śmieci oraz wpływające do niej zanieczyszczenia z gruntu oraz ścieki. Dzieci dowiedziały się, że ta niszcząca działalność człowieka spowodowała pogorszenie jakości wody, stanu roślinności i zanikanie organizmów żyjących w wodzie, np. ryb. Uczniowie wszystkich klas odbyli wycieczki na rzekę, podczas których pobierali próbki wody, rośliny i inne organizmy wodne, które następnie były oglądane i badane pod mikroskopem. Cykl lekcji poświęcony temu zagadnieniu zaowocował poszerzeniem wiedzy na temat zanieczyszczenia wód i świadomości, że wiele w tej dziedzinie zależy od nas samych. Dzieci dzieliły się zdobytą wiedzą, przypominając swoim najbliższym o obowiązku troski o środowisko.
W klasach I zostały przeprowadzone lekcje na temat dlaczego i jak należy oszczędzać wodę, omówiono problem zużycia wody w gospodarstwach domowych, biorąc pod uwagę liczebność rodziny, ilość posiłków, częstotliwość kąpieli, mycia zębów, prania. Uczniowie na podstawie przygód kropli wody, poznali obieg wody w przyrodzie, wykonali doświadczenia, dzięki którym zaobserwowali parowanie i skraplanie wody, wykonali prosty filtr do oczyszczania brudnej wody. Uczniowie biorący udział w projekcie układali hasła na temat oszczędzania wody i dbania o czystość wód naturalnych, uczyły się i śpiewały piosenki o tematyce związanej z tym zagadnieniem. Dzieci z klas III tworzyły prezentacje w programie komputerowym na temat ,,Jak oszczędzać i dbać o czystość wody?.

Trzecim zagadnieniem, który był omawiany w ramach projektu była segregacja i recykling śmieci. Cykl zajęć w terenie i lekcji w szkole pozwolił dzieciom zrozumieć konieczność segregacji odpadów oraz recyklingu w celu zminimalizowania ich negatywnych skutków dla natury. Dzieci po odbytych zajęciach dzieliły się informacjami o ekologii, przypominając domownikom o obowiązku segregowania odpadów. W każdej sali lekcyjnej zostały umieszczone kolorowe kosze, które ułatwiały najmłodszym i starszym uczniom naszej szkoły prawidłową realizację zasad segregowania odpadów. Duży nacisk podczas omawiania tego zagadnienia został położony na problem spalania śmieci i jego negatywny wpływ na zdrowie mieszkańców naszego miasta. Uczniowie klas I prowadzili zbiórkę nakrętek od butelek, które to nakrętki w ilości ok. 20 kg zostały przekazane do schroniska dla zwierząt ,,Pomiechowskie bezdomniaki?. Wszystkie klasy biorące udział w projekcie wzięły udział w akcji TrashChallenge. Pomimo panującej pandemii na ulice Sławkowa wyszły dzieci wyposażone w maseczki, worki i rękawiczki, aby przyłączyć się do tej niezwykle pożytecznej akcji. Jej efektem były dziesiątki worków pełne zebranych śmieci, które zalegały w lesie, nad rzeką, w przydrożnych rowach i na trawnikach. Podczas zajęć dzieci oglądały filmy poświęcone segregacji śmieci i recyklingowi odpadów, tworzyły projekty ekologiczne z wykorzystaniem technik informatyczno- komputerowych, a uczniowie klasy IIb stworzyli inscenizację klasową pt. ,,Wiosenny teatrzyk ekologiczny?. Po zrealizowaniu cyklu lekcji poświęconych tematyce recyklingu, dzieci uświadomiły sobie, że tam, gdzie żyje człowiek, tam zawsze powstają odpady oraz, że wraz z rozwojem cywilizacji wytwarzamy ich coraz więcej . W momencie, gdy produkty przestają być potrzebne i są wyrzucane na śmietnik, ich ,,życie? się nie kończy. Przyroda nie jest w stanie poradzić sobie z szybkim usunięciem, a ich rozkład może trwać nawet kilkaset lat. Dzieci same wysnuły wniosek, że nawet w domu, czy w szkole możemy dać przedmiotom, które wydają się niepotrzebne, drugie życie. Butelki po napojach, opakowania po lodach, stare płyty czy nakrętki posłużyły uczniom klas I, II i III do stworzenia niebanalnych, jedynych w swoim rodzaju zabawek. Uczniowie klas IIb i IIIb wykonały z filcu kolorowe naszywki o tematyce ekologicznej. Aktywny udział dzieci w projekcie rozwinął u nich umiejętność współpracy, planowania działań, samodzielnego analizowania wielu aspektów pracy oraz tworzenia skutecznych rozwiązań. U uczniów została ukształtowana badawcza postawa wobec otoczenia. W projekcie brali udział również uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na różnorodne niepełnosprawności. Podniosło to ich poziom aktywności oraz kompetencje komunikacyjne i społeczne. Na lekcjach religii ksiądz przybliżył dzieciom Encyklikę ,,Laudato si?- apel papieża Franciszka, aby ludzie zaczęli szanować naturę stworzoną przez Boga, jednocząc się w dążeniu do zrównoważonego i zintegrowanego rozwoju. Wszystkie nasze działania, podjęte w ramach projektu, były dokumentowane na zdjęciach, a wyniki badań, obserwacji i wnioski z nich wynikające uczestnicy projektu przedstawili społeczności szkolnej oraz swoim bliskim w formie rysunków, plakatów czy kartek pocztowych. Jest to apel najmłodszych uczniów do wszystkich o dbałość, czystość i ochronę środowiska.

 

13061

13062

13063

13064

13065

13066

 

Książka też chce na wakacje!

 

Książka też chce na wakacje!

Biblioteka szkolna prosi o zwrot wypożyczonych książek do dnia 16 czerwca.
O terminie zwrotu podręczników szkolnych uczniów każdej klasy poinformują wychowawcy.

J. Kubicka

 

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj2316
WczorajWczoraj40820
W tym tygodniuW tym tygodniu2316
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
DotychczasDotychczas15362846

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.