Uncategorised

Ślubowanie klas pierwszych

 

06.10.2023r. odbyło się w naszej szkole uroczyste ślubowanie klas pierwszych.
Pani Dyrektor Agata Sobczyk pasowała wszystkich pierwszaków na uczniów.
Po ślubowaniu rodzice wręczyli dzieciom słodkie rogi obfitości.
Dziękujemy serdecznie Panu Burmistrzowi Rafałowi Adamczykowi
za obecność i słodkie upominki.


G. Bąk
B. Jakubowska
K. Starczynowska

1610231

1610232

ślubowanie klas I

 

14 października - DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

 

dzie edukacji narodowej 2019

 

PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY

 

PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY 2023/2024

Świetlica

 

 

 

 

 

 

"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"

  Janusz  Korczak

swietlica 

Kierownik świetlicy: 

mgr Tomasz Ślęzak 

Wychowawcy świetlicy: 

mgr Marek Dynerowicz

mgr inż. Ewa Hofler

 

Świetlica szkolna przy Szkole Podstawowej w Sławkowie jest otwarta dla uczniów od godz. 7.00-16.30.

Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć lekcyjnych.

Głównym celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom opieki w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych i rozwijanie ich zainteresowań. Zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć uczniom przebywającym w świetlicy proponujemy udział w różnorodnych formach zajęć świetlicowych. Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej zakresach, a mianowicie:

> opieki nad uczniami,

> działalności wychowawczej,

> pracy dydaktycznej.

Świetlica szkolna obejmuje opieką głównie uczniów klas młodszych. Działalność opiekuńczo - wychowawcza prowadzona jest w jednej grupie dopołudniowej i w dwóch grupach popołudniowych.  W świetlicy prowadzone są zajęcia z zakresu wychowania umysłowego, zdrowotnego, muzycznego oraz działalności plastyczno - konstrukcyjnej. Poprzez różne środki realizowane są następujące cele i zadania wychowawcze:

Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie oraz poprawnego  zachowania i wzajemnej życzliwości:

  1. Wyrabianie kultury życia codziennego. Wdrażanie do używania form grzecznościowych, eliminowanie wulgaryzmów.
  2. Rozwijanie samopomocy koleżeńskiej.
  3. Wdrażanie do utrzymania higieny osobistej, zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd własnej osoby, poprzez pogadanki, filmy, czytanie literatury i spotkania z pielęgniarką szkolną.
  4. Wyrabianie trwałych nawyków zmiany obuwia, mycia rąk przed posiłkami, sprzątania po sobie.
  5. Wykonywanie prac użyteczno ? porządkowych w świetlicy, dbanie o jej estetykę. Wdrażanie do poszanowania mienia społecznego.
  6. Kształtowanie zdrowego trybu życia i postawy asertywnej wobec zagrożeń dla zdrowia poprzez realizację programów profilaktycznych.
  7. Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych poglądów, słuchania innych, samooceny, argumentowania zachowań.

Troska o zdrowie fizyczne i psychiczne uczniów:

  1. Zapewnienie odpowiedniego i racjonalnego dożywiania dzieci (przystąpienie do akcji ?szklanka mleka? oraz ?warzywa i owoce w szkole dla dzieci klas I-III?).
  2. Przeprowadzenie cyklu zajęć na temat zdrowego odżywiania.
  3. Zapobieganie agresji i przemocy ? wnikliwa obserwacja dzieci i reagowanie doraźne w sytuacjach konfliktowych.
  4. Realizacja programów profilaktycznych: ?Cukierki?, ?Mały książę?, ?Jak żyć z ludźmi??
  5. Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw i gier ? wypoczynek czynny.
  6. Organizowanie wycieczek i spacerów, zabawy na boisku szkolnym i w parku, regularne wietrzenie pomieszczenia świetlicy.
  7. Kształtowanie prawidłowej postawy dzieci podczas siedzenia przy stolikach.
  8. Wyrabianie świadomej dyscypliny i współdziałania w grupie rówieśniczej (turnieje, zawody, gry zespołowe).
  9. Kształtowanie pozytywnego myślenia, wiary we własne możliwości.
  10. Racjonalne dozowanie czasu wysiłku umysłowego i fizycznego dzieci podczas zajęć w świetlicy, relaksacja przy muzyce, zabawy wyciszające.
  11. Rozładowanie napięć poprzez ekspresję ruchową i taniec. Budowanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości (zabawy ruchowe, prezentacja dokonań na forum świetlicy i szkoły).

Rozwijanie zainteresowań, aktywności artystycznej oraz umiejętności w zakresie właściwego i poprawnego wysławiania się:

  1. Zajęcia rozwijające poczucie rytmu; słuchanie muzyki, nauka piosenek i niektórych tańców, konkursy piosenek, wyrażanie muzyki ruchem.
  2. Inscenizacje wierszy, zabawy w pantomimę.
  3. Zorganizowanie i prowadzenie kącika czytelniczego.
  4. Godziny z ciekawą książką ?? Świat baśni i fantazji?.
  5. Gry i zabawy dydaktyczne.
  6. Zajęcia plastyczno ? techniczne, poznawanie różnych technik; zabawy typu: dorysuj, domaluj...
  7. Ekspozycje prac plastycznych dzieci; udział w konkursach plastycznych w świetlicy i na zewnątrz szkoły.
  8. Korelacja zajęć plastycznych i muzycznych ? malowanie do muzyki.
  9. Dekorowanie świetlicy zgodnie z porami roku, uroczystościami itp.
  10. Zabawy konstrukcyjne.
  11. Organizowanie imprez okolicznościowych:

       * Andrzejki

       * Spotkanie wigilijne

       * Bal karnawałowy

       * Dzień Matki

       * Dzień Dziecka.

Stworzenie wychowankom warunków do osiągania powodzenia szkolnego:

  1. Pomoc uczniom w odrabianiu prac domowych.
  2. Konkursy matematyczne i krzyżówki ortograficzne.
  3. Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
  4. Doskonalenie techniki czytania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów klas młodszych.
  5. Ćwiczenia kształtnego pisania u uczniów klas młodszych.
  6. Uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych (wzajemna pomoc w nauce, pomoc materialna).
  7. Prowadzenie z uczniami mającymi trudności w nauce i wymawianiu głosek zaleconych ćwiczeń korekcyjno- kompensacyjnych i logopedycznych.
  8. Praca z uczniami uzdolnionymi plastycznie (wg oddzielnego planu ?Świat pełen barw?).

? Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej i ojczyzny. Wpajanie szacunku dla tradycji i historii, symboli narodowych oraz postawy tolerancji wobec innych narodów.  Budzenie zainteresowań polską tradycją i kulturą.  Kształtowanie postaw świadomego i krytycznego odbioru prasy, radia i telewizji. Poszanowanie godności praw dziecka wynikających z Konwencji Praw Dziecka. Tolerancja wobec różnych kolorów skóry i przekonań religijnych:

  1. Przypomnienie dzieciom o rocznicach i świętach państwowych (przeglądanie prasy, osobiste uczestnictwo, pogadanki itp.)
  2. Zapoznanie z historią Sławkowa, zwiedzanie zabytków miasta.
  3. Poznawanie cech charakterystycznych wybranych miast w Polsce.
  4. Zapoznanie dzieci z życiem, kulturą, zwyczajami, tradycjami i wierzeniami ludzi na innych kontynentach.

Współpraca z rodzicami, wychowawcami i instytucjami:

  1. Utrzymywanie stałego kontaktu z wychowawcami i pedagogiem szkolnym.
  2. Informowanie rodziców na bieżąco o osiągnięciach i niepowodzeniach dziecka.
  3. Wykonywanie upominków dla rodziców i dziadków z okazji ich święta.
  4. Uczestniczenie rodziców, wychowawców w uroczystościach organizowanych przez zespoły świetlicowe.
  5. Prezentacja osiągnięć dzieci.

WOS

 

Wymagania na poszczególne oceny - klasa 8

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj3346
WczorajWczoraj30132
W tym tygodniuW tym tygodniu100000
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
DotychczasDotychczas15114981

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.