Uncategorised
Ślubowanie klas pierwszych
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 16, październik 2023 18:07
06.10.2023r. odbyło się w naszej szkole uroczyste ślubowanie klas pierwszych.
Pani Dyrektor Agata Sobczyk pasowała wszystkich pierwszaków na uczniów.
Po ślubowaniu rodzice wręczyli dzieciom słodkie rogi obfitości.
Dziękujemy serdecznie Panu Burmistrzowi Rafałowi Adamczykowi
za obecność i słodkie upominki.
G. Bąk
B. Jakubowska
K. Starczynowska
ślubowanie klas I
14 października - DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 12, październik 2023 14:49
Świetlica
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 17, wrzesień 2023 01:48
"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat"
Janusz Korczak
Kierownik świetlicy:
mgr Tomasz Ślęzak
Wychowawcy świetlicy:
mgr Marek Dynerowicz
mgr inż. Ewa Hofler
Świetlica szkolna przy Szkole Podstawowej w Sławkowie jest otwarta dla uczniów od godz. 7.00-16.30.
Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem i po zakończeniu zajęć lekcyjnych.
Głównym celem działalności świetlicy jest zapewnienie uczniom opieki w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych i rozwijanie ich zainteresowań. Zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć uczniom przebywającym w świetlicy proponujemy udział w różnorodnych formach zajęć świetlicowych. Świetlica szkolna wspomaga i uzupełnia pracę szkoły we wszystkich jej zakresach, a mianowicie:
> opieki nad uczniami,
> działalności wychowawczej,
> pracy dydaktycznej.
Świetlica szkolna obejmuje opieką głównie uczniów klas młodszych. Działalność opiekuńczo - wychowawcza prowadzona jest w jednej grupie dopołudniowej i w dwóch grupach popołudniowych. W świetlicy prowadzone są zajęcia z zakresu wychowania umysłowego, zdrowotnego, muzycznego oraz działalności plastyczno - konstrukcyjnej. Poprzez różne środki realizowane są następujące cele i zadania wychowawcze:
Kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie oraz poprawnego zachowania i wzajemnej życzliwości:
- Wyrabianie kultury życia codziennego. Wdrażanie do używania form grzecznościowych, eliminowanie wulgaryzmów.
- Rozwijanie samopomocy koleżeńskiej.
- Wdrażanie do utrzymania higieny osobistej, zachęcanie do dbania o estetyczny wygląd własnej osoby, poprzez pogadanki, filmy, czytanie literatury i spotkania z pielęgniarką szkolną.
- Wyrabianie trwałych nawyków zmiany obuwia, mycia rąk przed posiłkami, sprzątania po sobie.
- Wykonywanie prac użyteczno ? porządkowych w świetlicy, dbanie o jej estetykę. Wdrażanie do poszanowania mienia społecznego.
- Kształtowanie zdrowego trybu życia i postawy asertywnej wobec zagrożeń dla zdrowia poprzez realizację programów profilaktycznych.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych poglądów, słuchania innych, samooceny, argumentowania zachowań.
Troska o zdrowie fizyczne i psychiczne uczniów:
- Zapewnienie odpowiedniego i racjonalnego dożywiania dzieci (przystąpienie do akcji ?szklanka mleka? oraz ?warzywa i owoce w szkole dla dzieci klas I-III?).
- Przeprowadzenie cyklu zajęć na temat zdrowego odżywiania.
- Zapobieganie agresji i przemocy ? wnikliwa obserwacja dzieci i reagowanie doraźne w sytuacjach konfliktowych.
- Realizacja programów profilaktycznych: ?Cukierki?, ?Mały książę?, ?Jak żyć z ludźmi??
- Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw i gier ? wypoczynek czynny.
- Organizowanie wycieczek i spacerów, zabawy na boisku szkolnym i w parku, regularne wietrzenie pomieszczenia świetlicy.
- Kształtowanie prawidłowej postawy dzieci podczas siedzenia przy stolikach.
- Wyrabianie świadomej dyscypliny i współdziałania w grupie rówieśniczej (turnieje, zawody, gry zespołowe).
- Kształtowanie pozytywnego myślenia, wiary we własne możliwości.
- Racjonalne dozowanie czasu wysiłku umysłowego i fizycznego dzieci podczas zajęć w świetlicy, relaksacja przy muzyce, zabawy wyciszające.
- Rozładowanie napięć poprzez ekspresję ruchową i taniec. Budowanie pozytywnej samooceny i wiary we własne możliwości (zabawy ruchowe, prezentacja dokonań na forum świetlicy i szkoły).
Rozwijanie zainteresowań, aktywności artystycznej oraz umiejętności w zakresie właściwego i poprawnego wysławiania się:
- Zajęcia rozwijające poczucie rytmu; słuchanie muzyki, nauka piosenek i niektórych tańców, konkursy piosenek, wyrażanie muzyki ruchem.
- Inscenizacje wierszy, zabawy w pantomimę.
- Zorganizowanie i prowadzenie kącika czytelniczego.
- Godziny z ciekawą książką ?? Świat baśni i fantazji?.
- Gry i zabawy dydaktyczne.
- Zajęcia plastyczno ? techniczne, poznawanie różnych technik; zabawy typu: dorysuj, domaluj...
- Ekspozycje prac plastycznych dzieci; udział w konkursach plastycznych w świetlicy i na zewnątrz szkoły.
- Korelacja zajęć plastycznych i muzycznych ? malowanie do muzyki.
- Dekorowanie świetlicy zgodnie z porami roku, uroczystościami itp.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Organizowanie imprez okolicznościowych:
* Andrzejki
* Spotkanie wigilijne
* Bal karnawałowy
* Dzień Matki
* Dzień Dziecka.
Stworzenie wychowankom warunków do osiągania powodzenia szkolnego:
- Pomoc uczniom w odrabianiu prac domowych.
- Konkursy matematyczne i krzyżówki ortograficzne.
- Ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej.
- Doskonalenie techniki czytania ze szczególnym uwzględnieniem uczniów klas młodszych.
- Ćwiczenia kształtnego pisania u uczniów klas młodszych.
- Uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych (wzajemna pomoc w nauce, pomoc materialna).
- Prowadzenie z uczniami mającymi trudności w nauce i wymawianiu głosek zaleconych ćwiczeń korekcyjno- kompensacyjnych i logopedycznych.
- Praca z uczniami uzdolnionymi plastycznie (wg oddzielnego planu ?Świat pełen barw?).
? Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności lokalnej i ojczyzny. Wpajanie szacunku dla tradycji i historii, symboli narodowych oraz postawy tolerancji wobec innych narodów. Budzenie zainteresowań polską tradycją i kulturą. Kształtowanie postaw świadomego i krytycznego odbioru prasy, radia i telewizji. Poszanowanie godności praw dziecka wynikających z Konwencji Praw Dziecka. Tolerancja wobec różnych kolorów skóry i przekonań religijnych:
- Przypomnienie dzieciom o rocznicach i świętach państwowych (przeglądanie prasy, osobiste uczestnictwo, pogadanki itp.)
- Zapoznanie z historią Sławkowa, zwiedzanie zabytków miasta.
- Poznawanie cech charakterystycznych wybranych miast w Polsce.
- Zapoznanie dzieci z życiem, kulturą, zwyczajami, tradycjami i wierzeniami ludzi na innych kontynentach.
Współpraca z rodzicami, wychowawcami i instytucjami:
- Utrzymywanie stałego kontaktu z wychowawcami i pedagogiem szkolnym.
- Informowanie rodziców na bieżąco o osiągnięciach i niepowodzeniach dziecka.
- Wykonywanie upominków dla rodziców i dziadków z okazji ich święta.
- Uczestniczenie rodziców, wychowawców w uroczystościach organizowanych przez zespoły świetlicowe.
- Prezentacja osiągnięć dzieci.
Język niemiecki
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 17, wrzesień 2023 01:10
Wymagania na poszczególne oceny i kryteria oceniania w klasie 7 SP
Wymagania na poszczególne oceny i kryteria oceniania w klasie 8 SP
Grono Pedagogiczne
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 07, wrzesień 2023 18:18
Nauczyciele nauczania zintegrowanego:
mgr Grażyna Bąk
mgr Beata Jakubowska
mgr Katarzyna Kańczuga
mgr Marzenna Ślęzak
mgr Iwona Twardak
mgr Justyna Szlęzak
Nauczyciele j. polskiego:
mgr Joanna Domańska
mgr Anna Zając
mgr Jolanta Kubicka
Nauczyciele j. angielskiego:
mgr Elżbieta Nawrot-Pacha
lic. Agnieszka Tomaszewska
mgr Patrycja Grewenda
Nauczyciele j. niemieckiego:
mgr Iwona Sypień
Nauczyciele matematyki:
mgr Agata Sobczyk
mgr Marta Przybyła
mgr Klaudia Jarosz
Nauczyciele informatyki i techniki:
mgr Bożena Szymska
Nauczyciele przyrody i geografii:
mgr Ewa Palian
Nauczyciele biologii i fizyki:
mgr Sylwia Kopciara
Nauczyciele chemii:
mgr Ilona Lorek-Kwec
Nauczyciele historii i WOS:
mgr Ewelina Szumełda-Zub
dr Tomasz Fortoński
Nauczyciele plastyki, muzyki i EDB:
mgr Martyna Pijaj
Nauczyciele wychowania fizycznego:
mgr Adrian Kot
mgr Barbara Krzewicka
mgr Marek Dynerowicz
mgr Tomasz Ślęzak
Nauczyciele religii:
mgr Agnieszka Jakubowska
ks. mgr Grzegorz Kopyś
Nauczyciele etyki:
dr Jolanta Wadas
Nauczyciele świetlicy:
mgr Tomasz Ślęzak
mgr Marek Dynerowicz
mgr inż. Ewa Hofler
Nauczyciel bibliotekarz:
mgr Jolanta Kubicka
Pedagog:
mgr Katarzyna Kurowska
Psycholog:
mgr Beata Raczyńska
Nauczyciele wspomagający:
mgr Anna Hynek
mgr Małgorzata Czarnecka
mgr Eliza Bieniek
mgr Anna Łaskawiec
mgr Klaudia Starczynowska
Logopeda:
mgr Dorota Kalembka
Nauczyciel rehabilitant ruchowy:
mgr Karolina Grzebinoga