Ach ten optymizm!


Obecne doświadczenia pokazały, że niektórzy bardzo dobrze znieśli odosobnienie, nawał trudności, nie poddali się złym nastrojom. Skąd ich siła? Otóż okazuje się, że jednym z ważniejszych czynników jest optymizm.
Osoby optymistyczne wszelkie trudności i niepowodzenia postrzegają jako przykry zbieg okoliczności, coś mniej ważnego. Są przekonane o swoich umiejętnościach, w związku z czym wierzą, że są w stanie pokonać wszelkie przeszkody, wystarczy tylko bardziej się postarać. Takie nastawienie powoduje, że będą oni również odporni na mechanizm wyuczonej bezradności. Jest to przeświadczenie, że nie jesteśmy w stanie pokonać trudności i kłopotów, że nasze działania nie przynoszą pożądanego efektu, tak więc nie warto nic zmieniać, bo nie ma nadziei na poprawę. W efekcie prowadzi to, do bierności i apatii. Co gorsza mechanizm ten przenosi się na inne sfery życia, co powoduje niską samoocenę np. Jestem beznadziejna, nikt mnie polubi, nic nie umiem. Dostałam 5, bo nauczyciel miał dobry humor. Narysowałem fajny rysunek - ale to przypadek. Czy chcecie, to słyszeć od swoich dzieci? Raczej nie. Warto, więc uczyć optymizmu. Po pierwsze ważne jest jakie informacje dzieci otrzymują od nas. Jeśli chwalimy je za wykonanie zadania, to warto podkreślać starania i wkład pracy - Widać, że się przyłożyłeś, postarałeś się, to naprawdę jest super. Na końcu chwalimy sam efekt. Zawsze chwalimy wysiłek, nawet jeśli nie jest coś udane - Bardzo się starałaś, połowę zadania już zrobiłaś. Jeszcze poćwiczysz trochę i już je rozwiążesz. Za każdym razem podkreślajmy znaczenie osobistego wkładu, starań i determinacji. Budujmy optymizm, to pomaga odnosić sukcesy. A teraz słowo o porażce. Uczmy dzieci analizować niepowodzenia i wyciągać z nich wnioski. Jest to możliwe na chłodno, kiedy smutek, złość opadną. Zapytajmy wtedy ? co się nie udało, co należy poprawić i jak to zrobić? Pamiętajmy, by sami myśleć optymistycznie i powtarzać swym bliskim ,,Widzisz, dzięki swojej pracy jesteś coraz lepszy. Popatrz, tak dużo ćwiczyłaś i nie poddałaś się, osiągnęłaś swój cel.??

Zatem bądźmy optymistami, doceńmy samych siebie za włożony wysiłek i idźmy odpocząć, bo nasze dziecko zrozumiało np. algorytm dzielenia pisemnego. A jak nie, to przynajmniej przypomniało sobie tabliczkę mnożenia. Acha, i trzeba je za to pochwalić. Jutro będzie lepiej.


Beata Raczyńska
Na podstawie artykułu ,,Chwal za wysiłek??M.Goetz; Głos nauczycielski nr16/2017

Internetowe czytanie czas zacząć! Dzień 10

 

Dzisiaj zostaniecie koneserami sztuki i zmierzycie się z arcytrudną krzyżówką.
Powodzenia!

dzień 10


J. Kubicka

Dzień bibliotekarza inaczej

 

Dzień bibliotekarza za pasem, a z korowodu baśniowych postaci w tym roku nici.
A takie miałam plany!

 

Niestety, jakoś nie przychodziło mi nic do głowy, czym by można ten korowód zastąpić, aby było kolorowo, ciekawie, baśniowo i... na odległość. Na szczęście zainspirowała mnie pomysłowa pani Ewunia Palian, przypominając przeprowadzony w naszej szkole trzy lata temu konkurs ?Żywych obrazów?. I tak wspólnie postanowiłyśmy ogłosić...

?Domowy korowód żywych obrazów rodem z mitologii?.

 

Skoro nie możemy osobiście przechadzać się w tematycznym przebraniu ulicami naszego miasta, to zróbmy ?pochód? naszych fotografii, które zamieścimy na stronie internetowej i szkolnym facebooku. Dlaczego mitologia? Cóż, w dzisiejszych czasach sami z nas bogowie i herosi- siedzimy zamknięci jak Persefona w Hadesie, codziennie podejmujemy prace jak Herakles (a mamy ich więcej niż 12!), a mądrzy musimy być jak Atena!

 

Na czym polega ?żywy obraz??
Należy jak najwierniej skopiować wszystko to, co znajduje się na wybranym przez nas obrazie. Najlepiej odtworzyć taki, na którym znajduje się tylko jedna postać (chyba, że Wasze rodzeństwo albo Rodzice też zechcą się bawić). Potem zastygacie na kilka sekund, tworząc dokładnie taki obraz i ktoś to fotografuje. Zdjęcie rzeczywistego obrazu i Waszej kopii przesyłacie na:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (umówmy się, że do 15 maja).

 

Mamy nadzieję, że zabawa Wam się podoba i chętnie staniecie się na chwilę
Zeusem, Posejdonem, czy jakimkolwiek bogiem zechcecie.

Poniżej zamieszczamy kilka przykładowych obrazów, które można by skopiować oraz dwa przykłady takich już ?żywych?. Możecie oczywiście sami wybrać sobie ?pasujący? Wam obraz. Wystarczy wejść na internet, wpisać imię boga czy herosa dziedzinę ?obrazy? i gotowe ? cała galeria zdjęć przed wami, do wyboru, do koloru :-)

 

Ciekawe, który bóg będzie najbardziej popularny. Jak myślicie?

 

jk1

jk2

 

PRZYKŁADOWE OBRAZY - kliknij tutaj

 

J. Kubicka, E. Palian

TRZYMAJ FORMĘ - KONKURS

 

Witajcie moi mili, przedstawiam kolejne wspaniałe prace na temat sposobów
dbania o swoje zdrowie. Brawa dla Julki i Pawła!

Czekam na kolejne prace, zdążycie je zrobić, dopiero początek maja.

Pozdrawiam i pamiętajcie:TRZYMAJ FORMĘ- dbaj o formę!

B.Raczyńska

 

1. Paweł Kuś 5e

pktf

 

2. Julia Michalska 5e

jmtf1

jmtf2

 

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj14155
WczorajWczoraj45247
W tym tygodniuW tym tygodniu100000
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
DotychczasDotychczas15895608

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.