Wspomnienia o pradziadku...

 

Uczeń Kacper Fiecek zechciał podzilić się z Nami historią o swoim pradziadku Janie.

Zapraszamy do lektury tekstu Kacpra - "Wspomniania o pradziadku".

 

Wspomnienia o pradziadku cz. 1

Wspomnienia o pradziadku cz. 2

 

 

Zdalna biblioteka poleca z daleka 19

 

Jak tak już jesteśmy w kręgu smoków, to jaki jest Wasz ulubiony? Mój to oczywiście Szczerbatek. Już po pierwszej części ?Jak wytresować smoka?? zakochałam się w nim bezgraniczne, a serial ?Jeźdźcy smoków. Na końcu świata? tylko tę miłość ugruntował :-)

Nie wiem, czy widzieliście reklamę trzeciej części filmu, w której to Kit Harington i Szczerbatek biorą udział w castingu? Jeśli nie, to polecam ? prześmieszna, a mówili że smok to tylko animacja!; link pierwszy.

indeks

A może narysowalibyście jakiegoś smoka, takiego z naszych czasów i nadali mu jakieś ciekawe imię (Covidek, Smartfonek?). Zrobilibyśmy taką ?Współczesną galerię smoków wszelakich?.

Żeby Was zainspirować, podsyłam link (drugi) do filmiku, w którym Krystian Dziewanowski rysuje Szczerbatka. Oj, chciałabym tak umieć!

Rysunki przesyłajcie, proszę na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

link 1

link 2

 

J. Kubicka

Internetowe czytanie czas zacząć! Dzień 11

 

Dzisiaj na chwilę wrócicie do szkoły i przypomnicie sobie, jak w niej fajnie, bo to tam właśnie w poszukiwaniu wskazówki musicie się udać za szajką złodziei.

Zatem podroż sentymentalną czas zacząć ! Powodzenia!

dzień 11


J. Kubicka

Ach ten optymizm!


Obecne doświadczenia pokazały, że niektórzy bardzo dobrze znieśli odosobnienie, nawał trudności, nie poddali się złym nastrojom. Skąd ich siła? Otóż okazuje się, że jednym z ważniejszych czynników jest optymizm.
Osoby optymistyczne wszelkie trudności i niepowodzenia postrzegają jako przykry zbieg okoliczności, coś mniej ważnego. Są przekonane o swoich umiejętnościach, w związku z czym wierzą, że są w stanie pokonać wszelkie przeszkody, wystarczy tylko bardziej się postarać. Takie nastawienie powoduje, że będą oni również odporni na mechanizm wyuczonej bezradności. Jest to przeświadczenie, że nie jesteśmy w stanie pokonać trudności i kłopotów, że nasze działania nie przynoszą pożądanego efektu, tak więc nie warto nic zmieniać, bo nie ma nadziei na poprawę. W efekcie prowadzi to, do bierności i apatii. Co gorsza mechanizm ten przenosi się na inne sfery życia, co powoduje niską samoocenę np. Jestem beznadziejna, nikt mnie polubi, nic nie umiem. Dostałam 5, bo nauczyciel miał dobry humor. Narysowałem fajny rysunek - ale to przypadek. Czy chcecie, to słyszeć od swoich dzieci? Raczej nie. Warto, więc uczyć optymizmu. Po pierwsze ważne jest jakie informacje dzieci otrzymują od nas. Jeśli chwalimy je za wykonanie zadania, to warto podkreślać starania i wkład pracy - Widać, że się przyłożyłeś, postarałeś się, to naprawdę jest super. Na końcu chwalimy sam efekt. Zawsze chwalimy wysiłek, nawet jeśli nie jest coś udane - Bardzo się starałaś, połowę zadania już zrobiłaś. Jeszcze poćwiczysz trochę i już je rozwiążesz. Za każdym razem podkreślajmy znaczenie osobistego wkładu, starań i determinacji. Budujmy optymizm, to pomaga odnosić sukcesy. A teraz słowo o porażce. Uczmy dzieci analizować niepowodzenia i wyciągać z nich wnioski. Jest to możliwe na chłodno, kiedy smutek, złość opadną. Zapytajmy wtedy ? co się nie udało, co należy poprawić i jak to zrobić? Pamiętajmy, by sami myśleć optymistycznie i powtarzać swym bliskim ,,Widzisz, dzięki swojej pracy jesteś coraz lepszy. Popatrz, tak dużo ćwiczyłaś i nie poddałaś się, osiągnęłaś swój cel.??

Zatem bądźmy optymistami, doceńmy samych siebie za włożony wysiłek i idźmy odpocząć, bo nasze dziecko zrozumiało np. algorytm dzielenia pisemnego. A jak nie, to przynajmniej przypomniało sobie tabliczkę mnożenia. Acha, i trzeba je za to pochwalić. Jutro będzie lepiej.


Beata Raczyńska
Na podstawie artykułu ,,Chwal za wysiłek??M.Goetz; Głos nauczycielski nr16/2017

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj3580
WczorajWczoraj31791
W tym tygodniuW tym tygodniu35370
W tym miesiącuW tym miesiącu100001
DotychczasDotychczas16322215

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.