ZASADY REKRUTACJI OBOWIĄZUJĄCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ
- Szczegóły
- Poprawiono: piątek, 14, październik 2016 07:42
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA BARANOWSKIEGO OGŁASZA NABÓR DO KLASY I
ZASADY REKRUTACJI OBOWIĄZUJĄCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ
im. JANA BARANOWSKIEGO W SŁAWKOWIE
I Zgłoszenie dziecka
Dziecko zamieszkałe w obwodzie szkoły jest przyjmowane z urzędu. Zgłoszenie dziecka do szkoły jest obowiązkiem rodzica.
Dane, które należy podać we wniosku złożonym do dyrektora szkoły
1. Imię i nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL dziecka, a w przypadku braku numeru PESEL– seria i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2. Imiona i nazwiska rodziców kandydata.
3. Adres miejsca zamieszkania rodziców i kandydata.
4. Adres poczty elektronicznej i numery telefonów rodziców kandydata.
5. Do wniosku dołącza się (jeżeli dziecko posiada) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
Wniosek można pobrać i wypełnić w sekretariacie szkoły od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30):
II Terminy rekrutacji
Nabór do klasy pierwszej prowadzi się w terminach od 01 marca do 20 kwietnia 2016r.
III Postępowanie rekrutacyjne
1. Kandydaci zamieszkali poza obwodem szkoły podstawowej mogą być przyjęci do klasy pierwszej, jeżeli dysponuje ona nadal wolnymi miejscami.
2. W przypadku, gdy liczba wniosków rodziców (prawnych opiekunów) o przyjęcie do szkoły dziecka zamieszkałego poza obwodem szkoły jest większa niż liczba wolnych miejsc, którymi dysponuje szkoła, dzieci przyjmuje po przeprowadzeniu rekrutacji przez komisje powołaną przez dyrektora szkoły z uwzględnieniem następujących kryteriów i odpowiednio liczby punktów:
a. w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo ucznia - 10 punktów,
b. w obwodzie szkoły pracuje przynajmniej jeden z rodziców (prawnych opiekunów) ucznia - 7 punktów,
c. niepełnosprawność ucznia - 5 punktów.
3. Określa się dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryteriów, o których wyżej mowa:
a. oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) ucznia starającego się
o przyjęcie, że w szkole obowiązek szkolny spełnia rodzeństwo ucznia,
b. oświadczenie rodzica (prawnego opiekuna) ucznia starającego się o przyjęcie do szkoły, że pracuje w obwodzie szkoły,
c. kopia orzeczenia o niepełnosprawności ucznia.
4. Przydziału dzieci przyjętych do szkoły do określonych oddziałów klasowych dokonuje komisja doraźna powołana przez dyrektora szkoły.
5. W skład komisji wchodzą: nauczyciele, którzy od nowego roku szkolnego będą pełnić funkcje wychowawców klas I, pedagog szkolny, wicedyrektor.
6. Dyrektor szkoły do 09.05.2016r. podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych przez komisję rekrutacyjną.
7. Do 13.05.2016r., w postaci pisemnego oświadczenia, rodzice winni potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do szkoły.
8. Dyrektor do 16.05.2016 r. podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. Listy będą wywieszone na tablicy ogłoszeń w szkole.
IV Postępowanie uzupełniające
1. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się, jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.
2. Od 17.05.2016r. do 01.06.2016r. należy złożyć wniosek o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Dyrektor szkoły do 13.06.2016r. podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych przez komisję rekrutacyjną.
4. Do 16.06.2016 r. rodzice winni potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do szkoły w postaci pisemnego oświadczenia.
5. Dyrektor do 20.06.2016 r. podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. Listy będą wywieszone na tablicy ogłoszeń w szkole.