O zagrożeniach wśród dzieci i młodzieży
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 01, styczeń 2017 19:34
Rodzicu, Opiekunie !
Jeśli Twoje dziecko ma problemy, o których nie chce z Tobą rozmawiać, jeśli martwisz się jego nietypowym zachowaniem, chcesz poznać opinie fachowców, czyli psychologów czy pedagogów, wysłuchać prawdziwych historii innych ludzi, możesz skorzystać z podanych poniżej, jednych z licznych, stron internetowych bądź samodzielnie wyszukać informacji nurtujących Ciebie i Twoją Rodzinę.
Strony internetowe www :
ptzn.org.pl ( strona Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Narkomanii )
parpa.pl ( Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych )
niebieskalinia.pl ( Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie )
dopalaczeinfo.pl ( tematyka dopalaczy i narkotyków )
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 16, październik 2016 19:59
„Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka”
„Czytanie książek to najlepsza zabawa,
jaką sobie ludzkość wymyśliła”
W. Szymborska
Czytelnictwo to ważna sfera w życiu dziecka, bowiem rozwija wrażliwość estetyczną, wpływa na rozwój intelektualny, kształtuje wyobraźnię i postawę twórczą, rozwija życie emocjonalne, ma doniosłe znaczenie w dziedzinie wychowania społecznego. Wychowawca może posłużyć się literaturą w kształtowaniu więzi rodzinnych, książka ma również możliwość pogłębiania wrażliwości moralnej czytelnika. Czytanie podnosi nie tylko poziom rozwoju mowy ale również rozwoju procesów poznawczych, myślenia i strony emocjonalnej osobowości. Dzieci są chłonnymi odbiorcami literatury i łatwo przejmują wzory zachowań od swoich literackich ulubieńców. Jednakże lektura może oddziaływać na czytelnika dopiero po zrozumieniu treści książki. Wówczas dokonuje się wpływ na osobowość. Im bliższe są treści lektury, tym bardziej do czytelnika trafiają, im bardziej zgodne są z przekonaniami, tym chętniej je przyjmuje.
JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM, KTÓRE MA TRUDNOŚCI W NAUCE
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 16, październik 2016 18:56
JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM, KTÓRE MA TRUDNOŚCI W NAUCE
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Przyczyny niepowodzeń szkolnych uczniów są złożone i wielorakie. Mogą tkwić np.: w postępowaniu samego ucznia jego motywach i przejawach jak również
w niedociągnięciach w pracy dydaktyczno – wychowawczej. Przyczyny te mogą się także odnosić do czynników od ucznia niezależnych np.: zaniedbania środowiskowe, złe warunki bytowo – kulturowe w domu, długotrwała choroba, niekorzystna atmosfera panująca w rodzinie. Istotną przyczyną niepowodzeń szkolnych jest również nieharmonijny rozwój umysłowy dziecka, czyli rozwój jest prawidłowy lecz nie przebiega równomiernie we wszystkich funkcjach.
W przypadku stwierdzenia słabej sprawności umysłowej tworzy się wówczas przejaw rozbieżności między wymaganiami szkoły a wynikami nauczania uzyskiwanymi przez poszczególnych uczniów, należy skorzystać w tym przypadku z pomocy pedagoga lub psychologa w szkole, a przede wszystkim poddać dziecko badaniom psychopedagogicznym. Badania takie – diagnostyczne prowadzi się w poradni psychologiczno – pedagogicznej, gdzie rodzice mogą się zgłaszać bez skierowania. Każde przedszkole i każda szkoła są związane z tego typu placówką. Badania są bezpłatne i odbywają się tylko za zgodą rodziców /prawnych opiekunów. Po badaniu rodzice mogą otrzymać pisemną opinię bądź informację albo instruktaż czy poradę.
Potencjalne zagrożenia Internetu
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 16, październik 2016 18:42
Potencjalne zagrożenia Internetu
Większość rodziców jest świadoma, że Internet nie zawsze jest dla ich dzieci miejscem bezpiecznym. Jeśli jednak chodzi o szczegółową wiedzę na temat zagrożeń online, nie jest ona powszechna. Przekazy medialne prezentują często sprzeczne informacje. Raz Internet przedstawiany jest jako wspaniałe osiągnięcie cywilizacyjne dające młodym nieograniczone możliwości, innym razem widzimy obraz wirtualnej przestrzeni pełnej najgorszych zagrożeń. Nic dziwnego, że niejeden rodzic czuje się zagubiony, nie wie co ma robić i w rezultacie nie robi nic. Dodatkowo spotykamy się często ze stwierdzeniem, że współczesne dzieci lepiej „znają się na Internecie” niż ich rodzice i to właściwie one powinny rodziców uczyć.