Organizacja zdalnego nauczania

Szanowni Rodzice i Uczniowie!

Już wiadomo ? do świąt się nie zobaczymy.

           Mamy świadomość, że wprowadzenie nauki zdalnej może być trudne i rodzić wiele frustracji zarówno wśród nauczycieli jak i rodziców i uczniów. Nie ukrywamy, że bardzo liczymy na zrozumienie i wzajemne wsparcie ze wszystkich zainteresowanych stron.

           Dla nas drodzy Państwo to też jest nowa sytuacja, z którą musimy sobie poradzić, a nasze możliwości techniczne są bardzo ograniczone. Zapewniamy Państwa , że dołożymy wszelkich starań, żeby wzajemnie się wspierać, szukać rozwiązań na sytuacje problemowe.

           Uczniowie pracują codziennie według swojego planu lekcji, obowiązującego dla danej klasy. Na stronie internetowej szkoły zamieszczać będziemy wszystkie informacje dla rodziców i uczniów.

           Poprzez dziennik elektroniczny LIBRUS prowadzić będziemy zdalne nauczanie, będziemy zamieszczać propozycje materiałów i możliwych form ich realizacji przez dziecko w domu.

           Nasi nauczyciele zawsze chętnie odpowiedzą na nurtujące pytania
i wątpliwości, poprzez kontakty zwyczajowo ustalone i przyjęte (wiadomości na Librusie, kontakt mailowy, ew. kontakt telefoniczny)

Zadbajmy, aby uczniowie pracowali systematycznie, tj. codziennie, podobnie jak gdyby chodzili do szkoły.

Oto kilka dobrych rad:

  • PLANUJ! Wstawaj codziennie o tej samej porze. Rytm dnia pomaga się dobrze zorganizować. Wypracuj schemat działania - pobudka, śniadanie np. o godz. 8.00, od 9.00 do 10.00 nauka (wykonywanie zadań) np. z j. angielskiego, od 10.15 do 11.00 z j.polskiego, 11.00-12.00 przerwa ? odpoczynek, drugie śniadanie itd.
  • PRZYGOTUJ SIĘ! Zadbaj o porządek na biurku, usuń przedmioty, które Cię rozpraszają i przewietrz pokój.
  • RÓB PRZERWY! Gdy poczujesz zmęczenie lub dekoncentrację, zrób krótką przerwę, wstań, pogimnastykuj się, zaczerpnij świeżego powietrza, otwórz okno.
  • ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ! Pij dużo wody (mózg to lubi), jedz regularnie
    i często. Pamiętaj o zdrowych przekąskach (warzywa, owoce). Unikaj słodyczy i słodkich napojów.
  • NIE STRESUJ SIĘ! Sytuacja jest wyjątkowa, trudna i niecodzienna, ale postaraj się zachować spokój. Jesteś w domu właśnie po to, abyś mógł czuć się bezpiecznie. Wbrew pozorom bardzo wiele zależy od Ciebie.
  • PAMIĘTAJ! Nie jesteś sam! Jesteśmy w kontakcie i zawsze możesz do nas napisać ? w każdej sprawie, Twoi wychowawcy i nauczyciele.

Organizacja zajęć rewalidacyjnych od 18 maja 2020

 

Od 18 maja 2020 przywracamy organizowanie dla dzieci zajęć rewalidacyjnych w szkole w formie stacjonarnej. Będą one miały charakter dobrowolny, a uczestnictwo w nich będzie zależało od decyzji rodziców dzieci i młodzieży. Przy organizacji takich zajęć uwzględniać będziemy bezpieczne warunki ich realizacji.

 

Informacja dla rodziców

 

Informacja dla nauczycieli

 

Informacja dla pracowników obsługi

 

 

Wsparcie pedagoga szkolnego i psychologa szkolnego

Drodzy Rodzice.


Rozumiejąc Państwa różnorodne problemy w organizowaniu nauki w domu, motywowania do pracy swoich pociech, przeżywania przez nich różnych emocji - pedagog i psycholog szkolny służą wsparciem (poprzez Librusa) codziennie w godzinach 10:00 -12:00 oraz 16:00 - 18:00. Zapewniamy całkowitą dyskrecję.


Małgorzata Baran
Beata Raczyńska

Jak rozpoznać u dziecka uzależnienie od Internetu, komputera i jak pomóc dziecku?

 

Internet jest częścią życia, zwłaszcza dzieci. Większość z nich korzysta z Internetu w zdrowy sposób. Ale jest grupa dzieci, która bez sieci nie potrafi już żyć. Kiedy surfowanie w necie staje się uzależnieniem?

Nadmierne korzystanie z Internetu staje się dziś niezwykle poważnym problemem społecznym. Narażone na to są szczególnie dzieci i młodzież, dla których Internet jest nieodłącznym elementem ich codziennej aktywności, życia społecznego oraz rozrywki. Obecnie z Internetu przynajmniej raz w tygodniu korzysta w Polsce aż 98 proc. dzieci w wieku 9-16 lat. Większość z nich zagląda do sieci codziennie lub prawie codziennie.

Z ostatniego badania EU Kids Online w 2019 roku przeprowadzonego wśród dzieci z 25 państw Europy wynika, że:

  • niedojadanie lub niedosypianie z powodu surfowania po sieci deklaruje prawie 20 %. polskich nastolatków.
  • ponad 30 % z nich odczuwa dyskomfort, kiedy nie ma dostępu do sieci,
  • a 35 % przyznaje, że Internet ma niekorzystny wpływ na ich relacje z rodziną lub przyjaciółmi.

Nadmierne korzystanie z Internetu przez dzieci ma również ogromny wpływ na ich rozwój emocjonalny. Psychologowie od kilku lat wskazują na uzależnienie od silnych emocji, jakie niesie Internet, w tym przede wszystkim od tempa, w jakim toczą się gry komputerowe i towarzyszącej im adrenaliny.

Objawy uzależnienia dziecka od Internetu

Problemy z koncentracją, senność, gorsze wyniki w nauce, zaniedbywanie obowiązków, pogorszenie relacji ze znajomymi, rezygnacja z dawnych zainteresowań na rzecz Internetu - mogą to być poważne oznaki, że dziecko przestaje kontrolować czas spędzany w sieci. Trzeba mu się wtedy uważnie przyjrzeć i zacząć sprawdzać, ile czasu spędza w sieci.

Czerwona lampka powinna się zapalić jeśli:

  • dziecko spędza większość wolnego czasu w Internecie i robi to kosztem innych zainteresowań,
  • zaniedbuje obowiązki szkolne i rodzinne, bo ma coś ważnego do zrobienia w sieci,
  • zapomina o jedzeniu posiłków, a nawet nie wychodzi do toalety,
  • zrywa kontakty z rówieśnikami w realu,
  • nie umie powiedzieć ile czasu spędza w Internecie albo okłamuje nas
    w tej sprawie,
  • z powodu Internetu w domu wybuchają kłótnie i konflikty,
  • dziecko jest rozdrażnione lub wręcz agresywne, jeśli nie ma możliwości korzystania z sieci lub gdy staramy się ograniczyć czas spędzany przed komputerem.                                                                                                                                                                                                                          Rodzicu, reaguj kiedy zauważysz, że twoje dziecko jest uzależnione od Internetu

Jeżeli dostrzeżesz wymienione symptomy u swojego dziecka, najwyższa pora działać. Przede wszystkim:

  • nazwij problem: powiedz dziecku, że jest uzależnione od Internetu.
  • staraj się zaobserwować, w jakich sytuacjach dziecko ucieka w wirtualny świat. To może być klucz do jego uzależnienia, bo zwykle utrata kontroli nad używaniem Internetu jest, podobnie jak inne nałogi, symptomem głębszych problemów emocjonalnych, społecznych lub rodzinnych.
  • ustal sposób i czas korzystania z Internetu tłumacząc dziecku, dlaczego nakładasz takie ograniczenia.
  • jeśli dziecko nie jest w stanie się podporządkować lub korzysta z sieci w sposób zagrażający zdrowiu i życiu, np. rezygnując
    z  zaspokajania potrzeb fizjologicznych.
  • szukaj pomocy u specjalistów, jeśli czujesz bezradność. Aby stawić czoła problemowi, skorzystaj z telefonu zaufania:

800 100 100 tel. zaufania dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci

116 111 tel. zaufania dla młodzieży i dzieci

Połączenie z tymi numerami jest bezpłatne, zarówno z telefonów stacjonarnych, jak i komórkowych. Podczas rozmowy nie musisz mówić, jak się nazywasz  i skąd dzwonisz. Osoba, która odbierze telefon, chętnie Cię wysłucha. Jeśli poprosisz o pomoc, na pewno udzieli Ci wsparcia i postara się znaleźć rozwiązanie Twojego problemu.

Zachęcam także do odwiedzenia stron internetowych, gdzie znaleźć można m.in. porady dla rodziców, publikacje oraz filmy wyjaśniające trudne pojęcia:

www.gov.pl/niezagubdzieckawsieci

www.dzieckowsieci.pl
https://sieciaki.pl

Bożena Szymska

JAK MĄDRZE WYMAGAĆ ?

Szanowny Rodzicu!


Wychowanie jest trudną sztuką, wymagającą z jednej strony bezwarunkowej miłości, z drugiej natomiast stawiania mądrych wymagań.
Powinieneś wiedzieć, że :
? Stawianie zbyt niskich wymagań obniża u dziecka poczucie wartości, nie daje szansy na pokazanie jego prawdziwych możliwości, co więcej nie nakłania go do podejmowania wysiłku, by te ukryte możliwości pokazać innym, aby rozwijać się w pełni i podnosić swe umiejętności i wiedzę,
? Stawianie nazbyt wygórowanych wymagań ? nieuwzględnianie jego zainteresowań, marzeń ? może doprowadzić do nieustannego napięcia, lękiem przed porażką, niską samooceną , poczuciem winy, że nie spełnia się oczekiwań rodziców, że się ich zawiodło oraz poczuciem bezsilności. Konsekwencją tego jest zazwyczaj utrata własnej osobowości, nieumiejętność decydowania o swoim życiu i nieprzystosowanie społeczne.


Drogi Rodzicu !


Nie ma nic gorszego niż niespełnione ambicje rodzicielskie dotyczące wykształcenia, wymarzonego zawodu, statusu, które są przenoszone na dzieci. Pamiętaj , że wymagania, które stawiasz swojemu dziecku mają go pobudzić i zmobilizować do większego wysiłku. Stanie się tak wtedy, gdy :
? Wymagania będą adekwatne do jego wieku i możliwości (nie do możliwości brata, siostry czy sąsiada)
? Wymagania będą dostosowane do jego zainteresowań, potrzeb, życzeń oraz będą przede wszystkim realne
? Wymagania powinny być też elastyczne, gdy okaże się, że dziecko nie potrafi ich spełnić (można do nich wrócić, gdy będzie starsze).


Pamiętaj, Twoje dziecko musi wiedzieć i czuć, że jest kochane i akceptowane bez względu na swoje osiągnięcia, zdolności, trudności czy porażki. To Twoja miłość, mądre zaangażowanie i odpowiednie wsparcie dają mu możliwość spełnienia jego własnych marzeń i odniesienia sukcesu .

Na podstawie materiałów zawartych na portalu ,,Pedagogia??
B. Raczyńska

Program "Zdrowo jem, więcej wiem!" - INFORMACJE DLA RODZICÓW

IWONA1

IWONA2

IWONA3

Nasi Partnerzy

 ko logo bip logo 2 blk herb Slawkowa blk men  LOGO pppp

Statystyki

DzisiajDzisiaj1044
WczorajWczoraj2760
W tym tygodniuW tym tygodniu7001
W tym miesiącuW tym miesiącu100000
DotychczasDotychczas10782644

Wydarzenia

info :
Nie znaleziono opublikowanego łącza do komponentu iCagenda!
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Kontakt

home

Szkoła Podstawowa im. Jana Baranowskiego w Sławkowie
ul. Browarna 55
41-260 Sławków

phone

tel: 32 29 31 039
fax: 32 26 09 856

email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.