JAK MĄDRZE WYMAGAĆ ?
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 02, styczeń 2020 10:25
Szanowny Rodzicu!
Wychowanie jest trudną sztuką, wymagającą z jednej strony bezwarunkowej miłości, z drugiej natomiast stawiania mądrych wymagań.
Powinieneś wiedzieć, że :
? Stawianie zbyt niskich wymagań obniża u dziecka poczucie wartości, nie daje szansy na pokazanie jego prawdziwych możliwości, co więcej nie nakłania go do podejmowania wysiłku, by te ukryte możliwości pokazać innym, aby rozwijać się w pełni i podnosić swe umiejętności i wiedzę,
? Stawianie nazbyt wygórowanych wymagań ? nieuwzględnianie jego zainteresowań, marzeń ? może doprowadzić do nieustannego napięcia, lękiem przed porażką, niską samooceną , poczuciem winy, że nie spełnia się oczekiwań rodziców, że się ich zawiodło oraz poczuciem bezsilności. Konsekwencją tego jest zazwyczaj utrata własnej osobowości, nieumiejętność decydowania o swoim życiu i nieprzystosowanie społeczne.
Drogi Rodzicu !
Nie ma nic gorszego niż niespełnione ambicje rodzicielskie dotyczące wykształcenia, wymarzonego zawodu, statusu, które są przenoszone na dzieci. Pamiętaj , że wymagania, które stawiasz swojemu dziecku mają go pobudzić i zmobilizować do większego wysiłku. Stanie się tak wtedy, gdy :
? Wymagania będą adekwatne do jego wieku i możliwości (nie do możliwości brata, siostry czy sąsiada)
? Wymagania będą dostosowane do jego zainteresowań, potrzeb, życzeń oraz będą przede wszystkim realne
? Wymagania powinny być też elastyczne, gdy okaże się, że dziecko nie potrafi ich spełnić (można do nich wrócić, gdy będzie starsze).
Pamiętaj, Twoje dziecko musi wiedzieć i czuć, że jest kochane i akceptowane bez względu na swoje osiągnięcia, zdolności, trudności czy porażki. To Twoja miłość, mądre zaangażowanie i odpowiednie wsparcie dają mu możliwość spełnienia jego własnych marzeń i odniesienia sukcesu .
Na podstawie materiałów zawartych na portalu ,,Pedagogia??
B. Raczyńska
Program "Zdrowo jem, więcej wiem!" - INFORMACJE DLA RODZICÓW
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 19, listopad 2019 21:55
AKADEMIA WSB
- Szczegóły
- Poprawiono: środa, 06, listopad 2019 12:42
Wejście do szkoły
- Szczegóły
- Poprawiono: środa, 16, październik 2019 13:09
Szanowni Państwo,
ze względów bezpieczeństwa, wejścia do szkoły (główne i boczne) będą zamykane o godzinie 8:00.
Drzwi będą otwierane na przerwach dla uczniów przychodzących na lekcje i kończących lekcje.
Prosimy również, aby uczniowie na przerwach nie przebywali w szatni.
Z szatni korzystamy przed zajęciami oraz po zajęciach.
Dodatkowo uczniowie mają obowiązek noszenia swoich kluczyków do szafek szkolnych.
Dyrekcja SP1
Fonoholizm w pigułce, czyli o uzależnieniu od telefonu.
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 07, maj 2019 18:27
Fonoholizm to uzależnienie od telefonu komórkowego. I nie chodzi tu tylko o prowadzenie rozmów, ale stałą potrzebę korzystania z urządzenia. Ponieważ z telefonów korzystają już dzieci w młodszym wieku szkolnym, a nawet jak podają statystyki dzieci przedszkolne, dlatego warto zapoznać się z podstawowymi wiadomościami na temat uzależnienia, na które narażone są nasze pociechy.
Widok ludzi wpatrzonych w ekran telefonu komórkowego w autobusie, ulicy, w sklepie to codzienność, która nikogo tak naprawdę nie dziwi. Obecnie prawie 92% Polaków posiada telefon komórkowy, z którego dzwoni, SMS-uje, na którym gra, korzysta z portali społecznościowych, słucha muzyki, ogląda filmy, programy. Szacuje się, że na świecie 4 miliardy ludzi używa na co dzień telefonów komórkowych.
Badania sprzed kilku lat wśród uczniów gdańskich szkół wykazały, że 95% uczniów nawet kilkadziesiąt razy w ciągu dnia korzysta ze smartfonów i ma objawy uzależnienia. Kolejne badania pokazały, że 60% uczniów korzysta z telefonów podczas lekcji, a 18% w czasie sprawdzianów. Co czwarta osoba używa smartfona podczas oglądania telewizji, 44% podczas spożywania posiłków z rodziną.
Z innych badań wynika, że 60,6% młodzieży w Polsce uważa, że w ich domach nie istnieją żadne zasady korzystania z telefonów komórkowych oraz internetu, a 13,5% rodziców pozwala na dłuższe z nich korzystanie po to, aby załatwić swoje zaległe sprawy.
Skutki nadmiernego korzystania z urządzeń elektronicznych obejmują całą listę objawów fizycznych i psychicznych, a one na dłuższą metę mogą obniżać jakość życia.
Nadmierne korzystanie ze smartfona powoduje:
problemy ze wzrokiem, bóle mięśni pleców i karku, problemy psychiczne i emocjonalne, min. lęk, niepokój, rozdrażnienie, jak również niedojadanie czy też niedosypianie.
Objawy jakie niesie ze sobą fonoholizm to:
- wykonywanie dużej ilości połączeń i sms,
- odczuwanie przymusu nieustannego kontaktowania się z innymi za pomocą urządzenia,
- uczucie dyskomfortu, gdy nie mamy przy sobie aparatu lub jest rozładowany,
- traktowanie telefonu, jako najważniejszego narzędzia codziennego kontaktu z innymi osobami,
- rezygnacja z kontaktów osobistych, nawiązywania relacji i nowych znajomości,
Fonoholizm można podzielić na rodzaje uzależnień:
- ?Komórkowi ekshibicjoniści?, czyli chwalenie się przed innymi wymyślnym aparatem, głośne przez niego rozmawianie, pozwalanie, aby długo dzwonił.
- SWT, czyli obawa przed wyłączeniem aparatu,
Warto więc przyjrzeć się, czy nasze dzieci lub dorastająca młodzież nie korzysta z telefonów komórkowych w sposób, który może budzić obawy. Oczywiście, nie ma tu mowy, aby całkowicie pozbawić nasze pociechy korzystania z dorobku techniki, ale zadaniem mądrych i kochających rodziców jest, aby nauczyli swoje dzieci prawidłowego wykorzystywania z urządzeń telefonicznych dla ich dobra.
Grażyna Bąk
Profilaktyka wad postawy u dzieci
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 17, marzec 2019 19:51
Obecnie wśród coraz większej liczby dzieci w wieku szkolnym wykrywa się wady postawy. W związku z tą tendencją potrzebne są środki zapobiegające powstawaniu oraz pogłębianiu się tych wad. Dużą rolę odgrywają rodzice dzieci, którzy powinni zadbać o ich prawidłowy rozwój fizyczny, a tym samym nie ograniczać swoim pociechom okazji do aktywności fizycznej w szkole poprzez zwolnienia z zajęć wychowania fizycznego z błahych powodów. W domu rodzice winni czuwać przede wszystkim nad prawidłową postawą siedzącą dziecka podczas odrabiania lekcji, a do utrzymania tej postawy konieczny jest odpowiedni fotel oraz stolik lub biurko, dostosowane do wzrostu dziecka. Należy ponadto zwrócić uwagę, jak długo i w jakiej pozycji najczęściej nasze dziecko korzysta z telefonu, laptopa czy tabletu, a w razie zauważenia nieprawidłowości interweniować. Troska o zdrowie pociechy to również sprawdzenie, czy nie nosi ono zbędnych podręczników i innych niepotrzebnych rzeczy do szkoły obciążając tym samym plecak. W szkole istnieje możliwość pozostawiania w salach lekcyjnych książek. Rodzice powinni także zadbać o odpowiednie obuwie zmienne do szkoły oraz na lekcje wf, szczególnie przy stwierdzonym płaskostopiu.
Jeśli dziecko ma już wadę postawy, bezwzględnie trzeba kontynuować w domu ćwiczenia zalecone przez lekarza lub pielęgniarkę, gdyż tylko współpraca rodziców z nauczycielem gimnastyki korekcyjnej lub rehabilitantem daje wymierne rezultaty.
Działania szkoły w obrębie profilaktyki wad postawy obejmują następujące działania :
- dokonywanie dwa razy w roku pomiaru wzrostu dzieci w klasach I-III w celu dostosowania do ich warunków fizycznych wysokości stołków i ławek w salach lekcyjnych,
- prowadzenie zajęć ruchowych ( korekcyjnych ) w dwóch grupach dla uczniów klas I ?III, którzy posiadają skierowania na gimnastykę korekcyjną,
- prowadzenie podczas zajęć wychowania fizycznego ćwiczeń gimnastycznych ogólnie usprawniających i ukierunkowanych na zapobieganie wadom postawy.
Należy pamiętać, że zapobieganie wadom jest łatwiejsze niż ich leczenie, więc czujność i odpowiednie postepowanie rodzica są w tym przypadku wielce pożądane.