Zajęcia grupowe dla uczniów z zaburzeniami płynności mowy
- Szczegóły
- Poprawiono: piątek, 03, luty 2017 11:17
Logopeda Aleksandra Szymczuk-Szuma Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Będzinie serdecznie zaprasza do zgłaszania na zajęcia grupowe uczniów uczęszczających do szkół podstawowych, u których występuje zaburzenie płynności mowy.
Zgłoszenia należy przekazywać drogą e-mail na adres poradni Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem „niepłynność w mówieniu” wraz z danymi ucznia, tj. imię i nazwisko, wiek dziecka wraz z numerem telefonu rodzica lub opiekuna prawnego.
Czy wiesz czego pragnie Twoje dziecko? Spójrz jego oczami.
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 24, styczeń 2017 11:49
- Przychodźcie do mojego pokoju wieczorami, otulajcie mnie kołdrą i opowiadajcie historyjki z mojego dzieciństwa.
- Przytulajcie i całujcie mnie często.
- Przysiadajcie się do mnie, aby porozmawiać o moich sprawach „sam na sam”.
- Od czasu do czasu spędźcie czas tylko ze mną, a nie zawsze w towarzystwie mojego rodzeństwa.
- Rozmawiajmy podczas wspólnych posiłków. Wszyscy.
- Rozmawiajcie ze mną dużo wieczorami: o szkole, przyjaźni, miłości, przyszłości…
- Uczcie mnie wybierać zdrowe jedzenie, nawet gdy niekiedy się buntuję.
- Mówcie, jak jesteście ze mnie dumni i jak bardzo mnie kochacie.
- Dbajcie o mnie, gdy jestem chory.
- Bądźcie dla mnie wymagający, stawiajcie granice, wprowadzajcie zasady. To sprawia, że czuję się dla Was ważny.
Pamiętajmy, że dobry kontakt dziecka z rodzicami to najcenniejszy element udanego dzieciństwa.
Są to propozycje, które przedstawiła Rodzicom klas VI psycholog z Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Będzinie p. Agnieszka Kamińska w dniu 13.01.2017 roku.
Bezpieczne spędzanie czasu wolnego bez nałogów i zachowań prowadzących do uzależnień.
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 16, styczeń 2017 11:49
Bezpieczne spędzanie czasu wolnego bez nałogów i zachowań prowadzących do uzależnień.
PEDAGOGIZACJA
Najpopularniejszą i najbardziej dostępną formą spędzania wolnego czasu przez dzieci jest telewizja i komputer. Media przekazują informacje oraz są narzędziem w poznawaniu rzeczywistości i kształtowaniu umysłu współczesnego człowieka. Nowoczesne technologie tworzą wirtualną rzeczywistość, która nie ma związku z realną rzeczywistością. Dlatego należy nauczyć dzieci, które świat telewizji i komputerów uważają za realne życie, odróżniać świat realny od fikcji. Potrafią naśladować oglądane postacie, zachowania agresywne, język, ubiór. Często bezkrytycznie ulegają prezentowanym wzorom, popadają w znieczulenie emocjonalne i eliminują współczucie, strach, uczą się lekceważenia bólu. Media mogą też wpływać na młodzież pozytywnie poprzez upowszechnianie wiedzy i form zachowań ( np. teleturnieje, akcje charytatywne, promowanie sportu i aktywnego wypoczynku). Telewizja i komputer w tym Internet dostarczają wielu wartościowych treści (np. z zakresu biologii, geografii, fizyki, chemii, techniki, historii), ale nie egzekwują przyswajanych wiadomości, ich utrwalania i powiązania z innymi treściami. Dziecko ogląda to, co chce. Nie to co potrzebne, przydatne i wartościowe, a to, co go w danej chwili zainteresuje. Problemy dzisiejszego życia, pogoń za pieniądzem, dobrze płatną pracą sprawiają, że większość czasu rodzice spędzają poza domem. Nuda sprawia że dzieci wolny czas spędzają przed telewizorem i komputerem. Telewizja towarzyszy codziennym czynnościom tj.: posiłkom, spotkaniom towarzyskim, rozmowom. Można więc powiedzieć, że telewizja, komputer oraz ostatnio telefony to członkowie rodziny, którzy niekiedy zastępują kontakty z prawdziwymi ludźmi. Nie jest to jednak kontakt zadawalający. Nie daje pełni przeżyć emocjonalnych wynikających z kontaktu z rzeczywistym człowiekiem ani wglądu w jego sposób przeżywania i porozumiewania z nim, nie można otrzymać od niego pełni uczuć, zrozumienia, pomocy w trudnej sytuacji życiowej.
O zagrożeniach wśród dzieci i młodzieży
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 01, styczeń 2017 19:34
Rodzicu, Opiekunie !
Jeśli Twoje dziecko ma problemy, o których nie chce z Tobą rozmawiać, jeśli martwisz się jego nietypowym zachowaniem, chcesz poznać opinie fachowców, czyli psychologów czy pedagogów, wysłuchać prawdziwych historii innych ludzi, możesz skorzystać z podanych poniżej, jednych z licznych, stron internetowych bądź samodzielnie wyszukać informacji nurtujących Ciebie i Twoją Rodzinę.
Strony internetowe www :
ptzn.org.pl ( strona Polskiego Towarzystwa Zapobiegania Narkomanii )
parpa.pl ( Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych )
niebieskalinia.pl ( Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie )
dopalaczeinfo.pl ( tematyka dopalaczy i narkotyków )
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 16, październik 2016 19:59
„Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka”
„Czytanie książek to najlepsza zabawa,
jaką sobie ludzkość wymyśliła”
W. Szymborska
Czytelnictwo to ważna sfera w życiu dziecka, bowiem rozwija wrażliwość estetyczną, wpływa na rozwój intelektualny, kształtuje wyobraźnię i postawę twórczą, rozwija życie emocjonalne, ma doniosłe znaczenie w dziedzinie wychowania społecznego. Wychowawca może posłużyć się literaturą w kształtowaniu więzi rodzinnych, książka ma również możliwość pogłębiania wrażliwości moralnej czytelnika. Czytanie podnosi nie tylko poziom rozwoju mowy ale również rozwoju procesów poznawczych, myślenia i strony emocjonalnej osobowości. Dzieci są chłonnymi odbiorcami literatury i łatwo przejmują wzory zachowań od swoich literackich ulubieńców. Jednakże lektura może oddziaływać na czytelnika dopiero po zrozumieniu treści książki. Wówczas dokonuje się wpływ na osobowość. Im bliższe są treści lektury, tym bardziej do czytelnika trafiają, im bardziej zgodne są z przekonaniami, tym chętniej je przyjmuje.