Rodzicu odżywiaj swoje dziecko rozsądnie!
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 02, maj 2017 22:44
Szanowni Rodzice rozwój cywilizacji przyniósł nam wiele pożytku, ale również szkód, często dotkliwie odbijających się na naszym codziennym życiu i zdrowiu. Do najbardziej uporczywych zaliczyć można wszelkie choroby cywilizacyjne, w wielu przypadkach prowadzące do nieodwracalnych zmian, a nawet do śmierci. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) za najbardziej poważną i zbierającą największe żniwo chorobę naszych czasów uznała otyłość. Plasuje się ona na drugim miejscu. Co gorsze, choroba ta rozprzestrzenia się w krajach wysoce rozwijających się. Wpływ na coraz większą liczbę osób z dużą nadwagą lub otyłością, zwłaszcza dzieci, ma zmiana trybu życia, którą obserwuje na przełomie ostatnich lat. Rodzice żyjący w pośpiechu nie mają czasu dla swoich pociech i nie kontrolują co ich dziecko jada w ciągu dnia.
List do rodziców
- Szczegóły
- Poprawiono: piątek, 10, luty 2017 08:43
Szanowni Rodzice!
Rodzina odgrywa bardzo ważną rolę w kształtowaniu u dzieci nawyku czytania. Pierwszy kontakt dziecka z książką ma miejsce właśnie w domu rodzinnym. Nauka w szkole to kolejny etap, w którym możemy utrwalać u małych czytelników zamiłowanie do książek. Wyrobienie nawyku regularnego czytania i sprawienie, aby książki były dla dziecka ważne, może się udać tylko dzięki zgodnej współpracy domu i szkoły. O tym, jakie znaczenie mogą mieć dla dziecka książki, musimy pamiętać zarówno my nauczyciele, jak i państwo, Rodzice.
Zajęcia grupowe dla uczniów z zaburzeniami płynności mowy
- Szczegóły
- Poprawiono: piątek, 03, luty 2017 11:17
Logopeda Aleksandra Szymczuk-Szuma Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Będzinie serdecznie zaprasza do zgłaszania na zajęcia grupowe uczniów uczęszczających do szkół podstawowych, u których występuje zaburzenie płynności mowy.
Zgłoszenia należy przekazywać drogą e-mail na adres poradni Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z dopiskiem „niepłynność w mówieniu” wraz z danymi ucznia, tj. imię i nazwisko, wiek dziecka wraz z numerem telefonu rodzica lub opiekuna prawnego.
List Ministra Edukacji Narodowej
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 26, styczeń 2017 19:24
Czy wiesz czego pragnie Twoje dziecko? Spójrz jego oczami.
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 24, styczeń 2017 11:49
- Przychodźcie do mojego pokoju wieczorami, otulajcie mnie kołdrą i opowiadajcie historyjki z mojego dzieciństwa.
- Przytulajcie i całujcie mnie często.
- Przysiadajcie się do mnie, aby porozmawiać o moich sprawach „sam na sam”.
- Od czasu do czasu spędźcie czas tylko ze mną, a nie zawsze w towarzystwie mojego rodzeństwa.
- Rozmawiajmy podczas wspólnych posiłków. Wszyscy.
- Rozmawiajcie ze mną dużo wieczorami: o szkole, przyjaźni, miłości, przyszłości…
- Uczcie mnie wybierać zdrowe jedzenie, nawet gdy niekiedy się buntuję.
- Mówcie, jak jesteście ze mnie dumni i jak bardzo mnie kochacie.
- Dbajcie o mnie, gdy jestem chory.
- Bądźcie dla mnie wymagający, stawiajcie granice, wprowadzajcie zasady. To sprawia, że czuję się dla Was ważny.
Pamiętajmy, że dobry kontakt dziecka z rodzicami to najcenniejszy element udanego dzieciństwa.
Są to propozycje, które przedstawiła Rodzicom klas VI psycholog z Powiatowej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Będzinie p. Agnieszka Kamińska w dniu 13.01.2017 roku.
Bezpieczne spędzanie czasu wolnego bez nałogów i zachowań prowadzących do uzależnień.
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 16, styczeń 2017 11:49
Bezpieczne spędzanie czasu wolnego bez nałogów i zachowań prowadzących do uzależnień.
PEDAGOGIZACJA
Najpopularniejszą i najbardziej dostępną formą spędzania wolnego czasu przez dzieci jest telewizja i komputer. Media przekazują informacje oraz są narzędziem w poznawaniu rzeczywistości i kształtowaniu umysłu współczesnego człowieka. Nowoczesne technologie tworzą wirtualną rzeczywistość, która nie ma związku z realną rzeczywistością. Dlatego należy nauczyć dzieci, które świat telewizji i komputerów uważają za realne życie, odróżniać świat realny od fikcji. Potrafią naśladować oglądane postacie, zachowania agresywne, język, ubiór. Często bezkrytycznie ulegają prezentowanym wzorom, popadają w znieczulenie emocjonalne i eliminują współczucie, strach, uczą się lekceważenia bólu. Media mogą też wpływać na młodzież pozytywnie poprzez upowszechnianie wiedzy i form zachowań ( np. teleturnieje, akcje charytatywne, promowanie sportu i aktywnego wypoczynku). Telewizja i komputer w tym Internet dostarczają wielu wartościowych treści (np. z zakresu biologii, geografii, fizyki, chemii, techniki, historii), ale nie egzekwują przyswajanych wiadomości, ich utrwalania i powiązania z innymi treściami. Dziecko ogląda to, co chce. Nie to co potrzebne, przydatne i wartościowe, a to, co go w danej chwili zainteresuje. Problemy dzisiejszego życia, pogoń za pieniądzem, dobrze płatną pracą sprawiają, że większość czasu rodzice spędzają poza domem. Nuda sprawia że dzieci wolny czas spędzają przed telewizorem i komputerem. Telewizja towarzyszy codziennym czynnościom tj.: posiłkom, spotkaniom towarzyskim, rozmowom. Można więc powiedzieć, że telewizja, komputer oraz ostatnio telefony to członkowie rodziny, którzy niekiedy zastępują kontakty z prawdziwymi ludźmi. Nie jest to jednak kontakt zadawalający. Nie daje pełni przeżyć emocjonalnych wynikających z kontaktu z rzeczywistym człowiekiem ani wglądu w jego sposób przeżywania i porozumiewania z nim, nie można otrzymać od niego pełni uczuć, zrozumienia, pomocy w trudnej sytuacji życiowej.