PRZYJAŹŃ, ZAMIAST PRZEMOCY!
- Szczegóły
- Poprawiono: czwartek, 23, grudzień 2021 00:22
W ramach działań wspierających uczniów w powrocie od nauczania zdalnego, pedagog i psycholog podjęły działania promujące zachowania prospołeczne. Celem naszych zajęć było kształtowanie empatii i wrażliwości na innego człowieka. Wskazywanie kontaktu z innym jako istotnej wartości. Pragnęłyśmy zwrócić uwagę, na to, że przemoc może przybierać różne oblicza, od przemocy fizycznej do przemocy emocjonalnej i wykluczenia z grupy. Każdy z nas i dziecko, i dorosły może się zetknąć z jej przejawami. Warto więc zwrócić uwagę na to jak ważną rolę odgrywa w tym procesie świadek przemocy. Nikt nie powinien być obojętny na krzywdę innej osoby, naturalną rzeczą jest reagowanie, oczywiście na miarę swych możliwości. Alternatywą dla obojętności i przemocy jest tworzenie pozytywnych relacji między dziećmi, budzenie ciekawości poznania innego człowieka, jego pasji, uczuć, współpraca na rzecz klasy, szkoły, innych bardziej potrzebujących. W swojej pracy z uczniami starałyśmy się wykorzystywać ciekawe formy, niecodzienne pomoce i ciekawe materiały. Zajęcia te były prowadzone w okresie listopada w klasach 4-7. Przykłady naszej pracy znajdziecie Państwo na poniższych zdjęciach.
Pedagog i psycholog
Opłata za obiady szkolne ? grudzień 2021
- Szczegóły
- Poprawiono: niedziela, 12, grudzień 2021 21:39
Kwota bieżąca za grudzień wynosi: 15 dni x 4 zł = 60 zł
Wpłaty należy dokonać na kwotę podaną w wiadomości sms z numeru 787 987 515.
Kwota ta jest różna w zależności od ilości zgłoszonych nieobecności w poprzednim miesiącu. Przypominam, że uwzględnianie są tylko nieobecności wcześniej zgłoszone najlepiej za pośrednictwem sms. Zgłoszeń można dokonywać na dany dzień do godziny 8:30 lub w późniejszych godzinach na dni następne na numer telefonu: 787 987 515.
Numer konta :
Bank Spółdzielczy w Będzinie 18 8438 0001 0021 9301 2000 0030
Termin płatności: 15.12.2021
UWAGA ? obiady będą wydawane do 21 grudnia włącznie.
JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
- Szczegóły
- Poprawiono: poniedziałek, 06, grudzień 2021 22:57
Rodzicu, na pewno kochasz swoje dziecko. Dbasz o jego potrzeby, pomagasz mu w wyborze zawodu itp. Marzysz, żeby żyło mu się lepiej niż Tobie, żeby spotykał dobrych i mądrych ludzi. Jest jednak małe, ale... Nie będziesz zawsze przy córce czy synu.
Rodzina jest miejscem, w którym Twoje dziecko uczy się, jak żyć wśród ludzi i jak sobie radzić, gdy przyjdą trudności. Pamiętaj, to jak rozmawiasz ze współmałżonkiem/partnerem, z dziećmi, jak rozwiązujesz problemy, jak troszczysz się o innych - pokazuje dziecku, co jest właściwe i pożądane. W rodzinie zasady współżycia tworzą się w sposób naturalny, wynikają z norm i tradycji. Dotyczą poszanowania prywatności, nieużywania przemocy, podziału obowiązków domowych, uczestnictwa w wydarzeniach rodzinnych. Zasady te powinny ułatwiać funkcjonowanie, ale nie ograniczać. Jest to trudne w przypadku dzieci, szczególnie nastolatków. Dorastanie jest tak burzliwym okresem, że młody człowiek musi wiedzieć, na co się zgadzasz, a na co nie. Czasem buntuje się i próbuje przekraczać te ustalenia. Wtedy powinien dowiedzieć się, jakie będą konsekwencje tych zachowań. Drogi Rodzicu stawianie ograniczeń wymaga od Ciebie zaangażowania, konsekwencji i miłości. Jest trudne, ale dzięki temu wyposażysz swoją córkę/syna w drogowskazy, którymi będzie się kierowało w życiu i które ułatwią mu odnalezienie się w nowym, nieznanym środowisku np. w nowej szkole. Te zasady wyniesione z domu, będą dziecku ułatwiać wybory, budować wartości i pomagać wzrastać.
Psycholog szkolny
Nowoczesne i (nie)oczywiste metody rozwijające i wspierające naukę języka angielskiego w domu
- Szczegóły
- Poprawiono: środa, 09, czerwiec 2021 08:50
Nowoczesne i (nie)oczywiste metody rozwijające i wspierające
naukę języka angielskiego w domu
M.Lubaszka
PROJEKT UNIJNY - SZKOŁA NA SZÓSTKĘ W GMINIE SŁAWKÓW
- Szczegóły
- Poprawiono: wtorek, 11, maj 2021 21:57
Nasza szkoła przystąpiła do udziału w
PROJEKCIE UNIJNYM - SZKOŁA NA SZÓSTKĘ W GMINIE SŁAWKÓW.
Naszym partnerem jest BYSTRZAK - AKADEMIA TWÓRCZEGO ROZWOJU.
W jaki sposób podczas nauczania zdalnego możemy sobie radzić?
- Szczegóły
- Poprawiono: sobota, 17, kwiecień 2021 18:08
Od pewnego czasu wszyscy znaleźliśmy się w nieznanej dotąd sytuacji. Z dnia na dzień każdy z nas musiał przestawić się na inne codzienne funkcjonowanie. Gdyby, ktoś ponad rok temu powiedział nam, że będziemy pracować zdalnie, a dzieci zamienią swój pokój w salę lekcyjną, każdy stwierdziłby, że to jest niemożliwe. A jednak. No właśnie czy się da? Oczywiście, tylko należy zmienić swoje dotychczasowe przyzwyczajenia, wpaść w rytm innego nauczania co wcale nie będzie proste dla wszystkich osób.
Przypominany kilka zasad bezpiecznej pracy z komputerem.
1. Wstawanie odpowiednio wcześnie, aby uczeń miał czas na poranną toaletę i przygotowanie do lekcji bez pośpiechu (przygotowanie potrzebnych podręczników i włączenie komputera).
2. Odpowiednie zaplanowanie dnia, podzielnie go na czas nauki i czas odpoczynku czynnego.
3. Odpoczynek. Po każdej godzinie pracy z komputerem powinniśmy zmienić zajęcie na takie, które nie
obciąża wzroku lub wymaga innej pozycji ciała, bądź po prostu zrobić sobie 5-minutową przerwę (byleby nie na surfowanie po internecie!). Najlepiej wykorzystać ten czas na popatrzenie za okno i wykonanie paru prostych ćwiczeń rozciągających. Te kilka chwil pozwoli odpocząć oczom i zmęczonemu siedzącą pozycją ciału oraz nabrać energii dodalszej pracy.
4. Odpowiednie biurko. Wygodne, duże biurko to podstawa. Stanowisko pracy powinno być tak zaaranżowane, aby wszystkie urządzenia, jakich używamy, a więc przede wszystkim klawiatura i myszka, były dostępne na swobodne wyciągnięcie ręki. Ważne również, aby wysokość biurka pozwalała na siedzenie w swobodnej pozycji, z zachowaniem podczas pracy przy komputerze kąta prostego między ramieniem, a
przedramieniem, a także aby pozwalała na odpowiedni kąt obserwacji monitora w zakresie 20-50°; górna krawędź ekranu nie powinna znajdować się powyżej oczu ucznia. Uczeń siedzący przy biurku nie powinien dotykać kolanami jego blatu.
5. Odpowiednia odległość od monitora. Ważne jest także to, w jakiej odległości od monitora siedzimy. Według przepisów BHP opisujących bezpieczną pracę z komputerem, odległość między uczniem a monitorem
powinna wynosić od 40 cm do 75 cm. Dodatkowo monitor powinien stać tak, aby źródło światła, a więc okno bądź lampka, nie znajdowało się za nim. Najlepiej, aby światło znajdowało się z boku ekranu.
6. Fotel. Fotel jest nie mniej ważny od biurka. Powinien być stabilny. Jego wielkość powinna gwarantować wygodne siedzenie i swobodną postawę ciała. Siedzisko i oparcie powinny być wyprofilowane stosownie do naturalnego wygięcia kręgosłupa.
7. Dbaj o wzrok. Ostatnia sprawa to odpowiednie, przystosowane do bezpiecznej pracy z komputerem okulary korygujące dla tych, którzy mają wadę wzroku. Jeśli nie mamy wady wzroku, to i tak musimy pamiętać o tym, że nasze oczy podczas pracy z komputerem są szczególnie narażone, powinniśmy więc robić wspomniane wcześniej przerwy od patrzenia w monitor.
8. Pomoc rodzica w odrabianiu lekcji, wsparcie psychiczne.
Jak się ruszać, gdy miejsca jest niewiele?
W czasie długiego siedzenia przed monitorem zadbajmy o stan naszych kręgosłupów.
Pomogą nam w tym również proste ćwiczenia ? jak np. joga na... krześle! Nie wymaga ona wiele miejsca ani dużej formy, więc każdy może ćwiczyć w ten sposób.
Przykładowe ćwiczenia znajdą Państwo pod tym adresem:
Co oprócz komputera?
Proponujemy, by do codziennych aktywności włączyć nieco ćwiczeń i zabaw ruchowych w warunkach domowych.
PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ
Wyobraźcie sobie, że mieszkanie to rzeka, przez którą należy przejść z jednego brzegu na drugi. Należy skakać po kolejnych kamieniach, którymi są poduszki, koce, by dotrzeć do celu. Można to robić na czas albo na wyścigi.
SLALOM WŚRÓD PINGWINÓW
Na początku przygotujcie plastikowe butelki, papier kolorowy, nożyczki, klej i taśmę. Wykonajcie z posiadanych materiałów pingwiny. Następnie ustawcie butelki na podłodze. Pozwólcie, by dzieci przyjrzały się ich układowi, a następnie zasłońcie im oczy chustami i poproście, żeby przeszły między pingwinami tak, by żaden nie został przewrócony. Zamiast butelek możecie wykorzystać pluszaki lub kręgle.
TOR PRZESZKÓD
Wasz salon na godzinę zamieni się w tor przeszkód. Do jego wykonania wykorzystajcie to, co macie pod ręką, czyli kartony, krzesełka, narzuty itp. Dziecko ma za zadanie dotrzeć ze startu do mety po wcześniejszym pokonaniu przeszkód. Musi się czołgać, skakać, robić przewroty. Po zakończeniu zabawy wszyscy sprzątają!
CZERWONE I ZIELONE
Rodzic przygotowuje dwa lizaki ? jeden w kolorze czerwonym, a drugi w zielonym. Dzieci swobodnie biegają po pokoju. Gdy mama albo tata podniosą czerwony lizak, to się zatrzymują, a gdy zielony ? kontynuują kursowanie po mieszkaniu.
BALONOWA SIATKÓWKA
Gra w piłkę w domu może przynieść dużo strat. Zamiast niej można wykorzystać balon. Dzieci odbijają balon między sobą tak, by nie spadł na ziemię. Można zrobić siatkę ze związanych szalików albo apaszek.
MUZYCZNE FIGLE-MIGLE
To propozycja dla najmłodszych dzieci. Rodzice włączają im muzykę, by trochę potańczyły, a potem wypowiadają komendy, np. ?Łowimy ryby? ? maluchy udają, że zarzucają wędkę i wyjmują łowy, ?Ubieramy choinkę? ? podskakują i wieszają bombki, zakładają lampki.
Nie zapomnijmy o najważniejszym!
Rozmawiajmy z dziećmi o tym jak sobie radzą w ciągu dnia, jak rozumieją dana sytuację. Wytłumaczcie na czym polega choroba jakie są objawy i skutki. Rodzice powinni z uwagą obserwować stan emocjonalny i aktualne potrzeby dziecka, wyrażać gotowość do rozmowy. Pamiętajmy, aby w czasie izolacji zapewnić dziecku kontakt z innymi rówieśnikami.